System Zwalczania Nadużyć Finansowych (z angielskiego "fraud" — nadużycie) — to system zwalczania nadużyć podczas płatności online oraz zdalnych usług bankowych.
Zgodnie z
Polityką zwalczania nadużyć, Tickets.pl stara się kontrolować przepływ środków otrzymanych i zapobiegać jakimkolwiek nadużyciom finansowym. Nie mamy jednak możliwości wpływania na decyzje systemów płatności i Pańska transakcja może zostać uznana za transakcję z wysokim poziomem ryzyka.
Podstawowe powody, w wyniku których transakcja jest uważana za transakcję z wysokim ryzykiem:
- Płatność online jest dokonywana w innym kraju niż zoszała wydana karta płatnicza Nabywcy.
- Karta jest na "czarnej liście" Systemów Zwalczania Nadużyć Finansowych.
- Karta jest wydana w kraju, w którym ustalona jest maksymalna liczba przestępstw z zastosowaniem kart płatniczych. Co do zasady, dotyczy to niektórych krajów Azji, Afryki i Ameryki Łacińskiej.
Oprócz tego, karta może zostać niezaakceptowana do płatności z innych powodów. Dokładna informacja o tym w artykule:
Dlaczego moja karta nie jest akceptowana do opłaty.Jak System Zwalczania Nadużyć reaguje na ryzykowne transakcje:
- po wprowadzeniu danych karta jest automatycznie blokowana;
- system płatności blokuje blokuje próbę płatności bez podania powodu;
- system płatności wysyła na email Nabywcy prośbę o dokumentalne potwierdzenie, iż jest on posiadaczem danej karty, dane której zostały podane podczas płatności;
- system płatności oferuje nabywcy przejście prostej kontroli online,mającej na celu potwierdzenie, iż jest on posiadaczem danej karty.
Dokumentalne potwierdzenie posiadania karty
W przypadku, gdy dane karty wywołały podejrzenia Systemu Zwalczania Nadużyć Finansowych, zostanie wysłana wiadomość email zawierająca prośbę o
dokumentalne potwierdzenie tożsamości posiadacza karty:
Szanowny Kliencie!
Na portalu Tickets.pl została dokonana rezerwacja Nr.%booking_id%.
Uprzejmie informujemy, iż System Zwalczania Nadużyć Finansowych zidentyfikował wysokie ryzyko transakcji. Niestety, w wyniku tego, nie mamy możliwości wystawienia biletu.
W celu udowodnienia prawomocności opłaty kartą, prosimy Klienta o dostarczenie dokumentów potwierdzających osobę.
Prosimy o wysłanie dokumentów potwierdzających pod adres payments@tickets.pl w ciągu terminu ważności rezerwacji, a mianowicie:
1.Scanu/kopii pierwszej strony paszportu bądź dowodu osobistego.
2. Scanu/kopii karty, z której została dokonana opłata.
Zalecamy ukrycia całości cyfrowego kodu karty, przedstawiając wyłącznie ostatnie cztery cyfry.
Podana informacja zostanie analizowana przez ekspertów technicznych w celu umożliwienia wystawienia biletów. Wszystkie podane dane zostaną zniszczone natychmiast po dokonaniu owej analizy.
Przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z wynikłą sytuacją.W wyniku pomyślnej decyzji systemu płatniczego, transakcja zostanie dokonana, a na adres email zostanie wysłane potwierdzenie podróży zawierające numer biletu elektronicznego.
W wyniku odrzucenia przez system płatniczy dowodu posiadania karty bądź w wyniku braku okazania takiego dowodu w ciągu terminu ważności rezerwacji, na adres email zostanie wysłana odpowiednia wiadomość, rezerwacja zostanie anulowana, a bilety zwrócone do ogólnej sprzedaży.
W wyniku podobnej sytuacji
zalecamy ponownego dokonania rezerwacji oraz
skorzystania z innego dostępnego sposobu płatności, czy też skorzystania z innej karty płatniczej.Online kontrola posiadacza karty
W niektórych przypadkach przy próbie dokonania płatności, istnieje możliwość wyświetlenia komunikatu:
Uwaga! Twoja karta nie została zweryfikowana przez nasz System zwalczania Nadużyć Finansowych.
Musimy się upewnić, że rzyczywiście jesteś właścicielem podanej karty.
W celu weryfikacji właściciela karty zostanie Ci zaproponowane 2 sposoby.
Należy skorzystać tylko z jednego ze sposobów.
Sposób 1
Ze względów bezpieczeństwana Twojej karcie zablokowana zostanie losowa kwota w wysokości od 0,7 do 1,2 USD.
Z listy rozwijanej prosimy o wybranie waluty, w której niniejsza kwota zostanie zablokowana oraz kliknięcie "Zablokuj".
Prosimy wyjaśnić jaka dokładnie kwota została zablokowana na Twojej karcie.
Informację o wysokości zablokowanej kwoty można uzyskać w jeden z następujących sposobów:
- W bankowości internetowej, w raporcie z odpowiedniej transakcji.
- W wiadomości SMS z banku, w przypadku gdy usługa SMS-informowania o transakcjach jest aktywna.
- W dziale infolinii bankowej (numery telefonu zazwyczaj są podawane na odwrocie karty).
Prosimy o podanie w odpowiednim polu kwoty, która została zablokowana, a następnie kliknięcie "Potwierdź".
Kwota opłaty zamówienia zostanie zaakceptowana w przypadku, gdy wysokość kwoty zablokowanej pokryje się z podaną kwotą, oraz weryfikacja zostanie zrealizowana.
W innym przypadku - płatność nie zostanie zaakceptowana, rezerwacja zostanie anulowana, a środki zostaną automatycznie odblokowane.
Sposób 2
Kod autoryzacji należy wprowadzić w odpowiednim polu.
Następnie kliknąć "Potwierdź".
Jeżeli kod został podany poprawnie – opłata biletu lotniczego zostanie zaakceptowana, w innym przypadku – rezerwacja zostanie anulowana.
Kod autoryzacji można uzyskać:
- W bankowości internetowej, w raporcie z odpowiedniej transakcji.
- W dziale infolinii bankowej (numery telefonu zazwyczaj są podawane na odwrocie karty).
Czy ten artykuł był dla Ciebie użyteczny?
Dziękujemy Ci za udzielenie odpowiedzi
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klientów