Rentalcars.com jest marką należącą do grupy TravelJigsaw Limited, firmą zarejestrowaną w Anglii i Walii (number rejestracyjny: 05179829) pod adresem 100 New Bridge Street, London, EC4V 6JA.
W procesie rezerwacji Rentalcars.com pełni funkcję pośrednika. Działamy zawsze w najlepiej pojętym interesie naszego klienta. Każdorazowo dokładamy wszelkich starań, aby przedstawiane przez nas oferty dopasowane były zarówno do specyficznych warunków, które nakłada dostawca lokalny, jak również do odgórnych uregulowań obowiązujących na terenie kraju, w którym dochodzi do wypożyczenie pojazdu.
Przedstawione poniżej warunki odnoszą się do każdej rezerwacji, której klient dokona za naszym pośrednictwem i w wielu kwestiach zawierają najistotniejsze (wiążące) postanowienia. Zanim dokonają Państwo rezerwacji poprzez naszą stronę internetową, prosimy o dokładne zapoznanie się z Warunkami Umowy i ich akceptację. Jeżeli nie zgadzają się Państwo z jakimkolwiek z punków, należy przerwać proces rezerwacji. Twój kupon / potwierdzenie rezerwacji samochodu za pośrednictwem strony internetowej Rentalcars.com oznacza, że przeczytali Państwo, zrozumieli i akceptują Warunki Umowy na daną grupę samochodów z danym dostawcą lokalnym. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości
skontaktuj się z nami.
Potwierdzanie rezerwacji i pobieranie płatności
W większości przypadków potwierdzenie rezerwacji jest natychmiastowe. Czasami jednak trzeba poczekać, aż wypożyczalnia potwierdzi, że samochód jest dostępny. Poinformujemy Cię o tym od razu, a należna kwota zostanie zablokowana na Twojej karcie płatniczej. Gdy tylko otrzymamy potwierdzenie zarezerwowania dla Ciebie samochodu, damy Ci znać. Wtedy też z Twojej karty zostanie pobrana należność.
Do czasu potwierdzenia rezerwacji samochodu masz możliwość anulowania płatności w dowolnym momencie. Kliknij „Zarządzaj rezerwacją” na górze strony, wprowadź swój adres e-mail oraz numer rezerwacji, a następnie kliknij „Odwołaj rezerwację”. Środki na Twojej karcie zostaną odblokowane.
W nielicznych przypadkach może się zdarzyć, że firma nie będzie mogła potwierdzić dostępności samochodu. W takiej sytuacji poinformujemy Cię o tym oraz odblokujemy środki na Twojej karcie.
Gdy zarezerwujesz samochód lub inny produkt na naszej stronie, w ciągu 48 godzin wyślemy Ci e-mail z potwierdzeniem jego dostępności (lub co najmniej na 24 godziny przed terminem odbioru). Następnie wyślemy Ci potwierdzenie rezerwacji.
Umowa wypożyczenia obowiązuje dopiero od chwili potwierdzenia rezerwacji i pobrania płatności. Nawet jeśli płatności dokonuje inna osoba, umowa będzie wystawiona na osobę dokonującą rezerwacji. Wszelka korespondencja będzie kierowana na podany przez tę osobę adres. Dla uniknięcia wątpliwości żaden z niniejszych zapisów nie upoważnia żadnej strony trzeciej do jakichkolwiek korzyści lub praw zgodnie z obowiązującą w Wielkiej Brytanii ustawą o umowach (prawa osób trzecich) z 1999 r.
Ważne informacje
Dowód rezerwacji/kupon musi zostać przedstawiony w trakcie odbioru samochodu w określonej lokalizacji. Rentalcars.com nie ponosi żadnej odpowiedzialności za przypadki odmowy wydania pojazdu spowodowane nie okazaniem właściwych dokumentów takich jak dowód tożsamości, prawo jazdy, karta kredytowa czy kupon/dowód rezerwacji Rentalcars.com.
Rentalcars.com nie ponosi żadnej odpowiedzialności za opłaty naliczone w punkcie odbioru pojazdu, pod którymi złożyli Państwo swój podpis.
Rentalcars.com nie ponosi żadnej odpowiedzialności za czyny i skutki spowodowane przez osoby prowadzące pojazd pod wpływem alkoholu, narkotyków lub środków odurzających, nieodpowiedzialnego prowadzenia samochodu, korzystania z dróg szutrowych. W przypadku podobnego postępowania (nie wymieniliśmy wszystkich możliwych nieodpowiedzialnych zachowań), główny czy dodatkowi kierowcy zobowiązani są do zaakceptowania wszelkich konsekwencji swoich czynów.
Co zawiera cena?
W cenę wliczony jest: nielimitowany przebieg (wyjątek stanowi wynajem określonych samochodów na terenie Kanady i Australii oraz pojazdów specjalnych), ubezpieczenie (ubezpieczenie pojazdów mechanicznych od skutków uszkodzenia, zniszczenia i kradzieży (AC), ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC) – zobacz: WAŻNE INFORMACJE PONIŻEJ, podatki i opłaty lotniskowe.
*W Kanadzie nielimitowany przebieg jest dostępny w większości lokalizacji.
# Niektóre przypadki należy skonsultować z naszym Centrum Rezerwacji.
CDW Collision Damage Waiver
CDW obniża ryzyko wynajmu z całkowitej wartości szkody, do równowartości depozytu. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy kierowca z premedytacją dokona uszkodzenia pojazdu, w momencie poniesienia szkody znajduje się pod wpływem alkoholu, narkotyków czy środków odurzających lub też korzysta z pojazdu w sposób niedozwolony. Przykładem złej eksploatacji pojazdu może być prowadzenie poza drogami utwardzanymi lub udostępnianie pojazdu osobie trzeciej, ale nie będącej dodatkowym kierowcom w związku z czym nie objętej ubezpieczeniem. CDW bierze odpowiedzialność za uszkodzenia pojazdu, jego części oraz za akcesoria. W większości przypadków szyby, opony, podwozie, kluczyki nie są objęte ubezpieczeniem. Mogą wystąpić wyjątki od tej reguły, dlatego polecamy aby dokładnie zapoznać się z warunkami dotyczącymi tego zagadnienia na dany wynajem w wybranej lokalizacji.
Theft Waiver
Ubezpieczenie na wypadek kradzieży, obniża ryzyko najmu w przypadku kradzieży albo szkody odniesionej podczas próby kradzieży auta, do równowartości depozytu. W przypadku istnienia jakichkolwiek poszlak potwierdzających, że osoba wynajmująca samochód była zamieszana w kradzież, Wynajmujący obarczony zostaje pełną odpowiedzialnością za ten czyn i zobowiązany będzie pokryć wszystkie koszty wliczając kupno nowego pojazdu.
Ważne Informacje
Prosimy o uważne zapoznanie się z warunkami ubezpieczenia samochodu obowiązującymi w lokalizacji, w której odbierasz samochód. Ubezpieczenia dla osób trzecich mogą wykluczać krewnych oraz członków rodziny lub osób zamieszkałych z głównym kierowcą pod tym samym adresem lub podróżujących z nim jednym samochodem. W lokalizacji odbioru pojazdu zawsze dostępne są ubezpieczenia dodatkowe. Niekiedy są już wliczone w ubezpieczenie od podróży, wykupione podczas zakupu wycieczki czy oferowane przez Bank po otwarciu odpowiedniego rachunku. Rentalcars.com poleca dobrze zapoznać się z zakresem swojego ubezpieczenia wliczonego w wynajem pojazdu. Radzimy także wykupić dodatkowe ubezpieczenie obejmujące dzieci i pozostałych bliskich, którzy będą podróżować wynajętym samochodem.
Co nie jest wliczone w cenę?
Paliwo (nie jest wliczone tylko w standardowym pakiecie z niektórymi dostawcami w Ameryce Północnej), Personal Accident Insurance (chyba że jest ono wyszczególnione na twoim kuponie Rentalcars.com); wyposażenie dodatkowe; zniesienie wkładu własnego ‘excess’ (chyba że jest ono wyszczególnione na twoim kuponie Rentalcars.com); opłaty odbioru poza godzinami pracy biura wypożyczalni w miejscu odbioru samochodu; parking i mandaty czy winiety wliczając opłaty za autostrady; opłaty za dodatkowego kierowcę i opłaty za młodego kierowcę (jeśli mają zastosowanie). Wszystkie wyżej wymienione opłaty muszą zostać uregulowane lokalnie podczas odbioru samochodu. W niektórych lokalizacjach, w celu zmniejszenia ryzyka odpowiedzialności głównego kierowcy, klient zostanie poinformowany o dodatkowych dostępnych w danym momencie ubezpieczeniach z których może, ale nie musi skorzystać. Jeśli planują Państwo wyjazd poza granice kraju, w którym pojazd został wynajęty, dodatkowe ubezpieczenie może być warunkiem wymaganym. Wyposażenie i usługi płatne na miejscu mogą podlegać opodatkowaniu.
Ubezpieczenie Kierowców i Pasażerów (Personal Accident Insurance)
To opcjonalne ubezpieczenie może być wliczone w wakacyjne ubezpieczenie (prosimy o sprawdzenie z przewoźnikiem lub organizatorem wczasów tudzież firmą ubezpieczeniową). Jeśli chcą Państwo wykupić Ubezpieczenie Kierowców i Pasażerów, wachlarz możliwość będzie oferowany przez autowypożyczalnię lokalną podczas odbioru samochodu.
Rentalcars.com produkty zabezpieczające wkład własny
Podczas odbioru samochodu, wypożyczalnia zablokuje na karcie kredytowej depozyt na wypadek uszkodzenia auta podczas wynajmu. W momencie, kiedy zdecydują się Państwo na zakup jednego z naszych produktów przed rozpoczęciem wynajmu, wkład własny będzie zabezpieczony, a my zwrócimy koszty ewentualnych szkód potrąconych z depozytu/ wkładu własnego, z zastrzeżeniem warunków opisanych tutaj.
Nasze
Pełne Zabezpieczenie Wkładu Własnego oraz
Dodatkowe Zabezpieczenie Wkładu Własnego oferowane jest naszym klientom w trakcie dokonywania nowej rezerwacji. Oba te produkty zabezpieczają ewentualne utraty kosztów w wyniku uszkodzenia zewnętrznego lub mechanicznego, w tym podwozia, nadwozia, dachu, okien, przedniej szyby, lusterek, kół, opon, kołpaków, silnika, sprzęgła, akumulatora i zamków.
Ponadto, oni zabezpiecza:
- opłaty "unieruchomienia" imobilizacyjne (na pokrycie ewentualnych szkód dla wypożyczalni za brak możliwości korzystania z pojazdu podczas gdy ten jest naprawiany i nie może być wynajmowany)
- opłaty za pomoc drogową wynikające z powodu wypadku lub awarii
- koszty bezpośrednio związane z zatrzaśnięciem się w samochodzie, a także z powodu zagubienia klucza/kluczyków.
- każdą opłatę nałożoną przez wypożyczalnię w związku z ubezpieczeniem od kradzieży
- opłaty administracyjne wypożyczalni związane z jakimkolwiek z wyżej wymienionych punktów.
Uwaga: Dodatkowe Zabezpieczenie Wkładu Własnego proponowane jest klientom, którzy korzystają z opcji zabezpieczenia z zerowym wkładem własnym.
Nasze produkty zabezpieczające wkład własny nie pokrywają:
- opłaty wynikającej z czyszczenia samochodu
- uszkodzenia wnętrza samochodu, chyba że spowodowane są one z powodu wypadku
- zniszczenie/zagubienie fotelików dla dzieci, GPS lub innych "opcji dodatkowych" dostępnych w wypożyczalni
- opłaty za naprawy lub inne usługi, nie zatwierdzone przez wypożyczalnię
- Koszty poniesione w okolicznościach, które łamią warunki umowy najmu (np nieostrożna, niebezpieczna lub brawurowa jazda, błędy tankowania, lub jazdy pod wpływem narkotyków lub alkoholu).
Nasze Stare Zabezpieczenie Wkładu Własnego oraz Zabezpieczenie Wkładu Własnego nie jest więcej oferowane dla klientów dokonujących nowych rezerwacji, ale honorowane będą roszczenia od klientów, którzy zakupili te produkty. Produkty te pokryją tylko zniszczenia tych części, które pokrywa ubezpieczenie AC (zgodnie ze szczegółami przedstawionymi przez firmę wypożyczającą samochód przy odbiorze).
Pełna Ochrona RentalCover
Jeśli zdecydujesz się wykupić Pełną Ochronę, RentalCover.com wyśle Ci e-mailem dokumentację polisy. Skontaktuj się bezpośrednio z RentalCover.com, jeśli chcesz ponownie otrzymać e-mail lub kopię drukowaną.
Reklamacja dotycząca Zabezpieczeń
Aby otworzyć reklamację dotyczącą jednego z naszych Zabezpieczeń należy skontaktować się z naszym Działem Obsługi Klienta w ciągu 28 dni od zwrotu samochodu. W tym celu będziesz potrzebował:
- Formularz odbioru i zwrotu auta potwierdzający uszkodzenie auta
- Fakturę dotycząca kosztów naprawy
- Kopię wyciągu bankowego na którym widnieje obciążenia nałożone przez wypożyczalnię oraz wszystkie szczegóły transakcji
- Kopię formularza wypożyczalni dt. wypadku/zdarzenia (wypełnionego na koniec wynajmu) - tzw. accident report form
- Raport policji, jeżeli dotyczy
Naszym celem jest dokonanie zwrotu w ciągu 7 dni po otrzymaniu wszystkich wymaganych dokumentów.
W przypadku gdy w wypadku/ uszkodzeniu samochodu uczestniczyły osoby trzecie, wymagamy potwierdzenia od wypożyczalni, wskazującego że wszelkie kwestie ubezpieczeniowe zostały zamknięte wraz z ubezpieczalnią osoby trzeciej (oraz wszystkie kroki prawne zostały umorzone), dopiero wtedy będziemy mogli wznowić Państwa reklamację z nami.
Wszystkie zwroty kosztów związane z reklamacjami dokonywane są na kartę, z której dokonano płatności za rezerwację oraz zabezpieczenie (niekoniecznie musi być to karta, której użyli Państwo w momencie odbioru samochodu i z której pobrano płatność za uszkodzenie).
Depozyt i Bak Paliwa
Większość firm wynajmujących przed wydaniem pojazdu, wymaga od wypożyczającego wniesienia depozytu na pokrycie kosztów paliwa, wkładu własnego i innych ewentualnych opłat.
Standardowo przyjętą formą zabezpieczenia depozytu jest zablokowanie środków na karcie kredytowej głównego kierowcy. Obowiązkiem wynajmującego jest przedstawienie karty kredytowej w momencie odbioru. Dostawcy lokalni bardzo RZADKO akceptują gotówkę, prosimy o kontakt z naszym Centrum Rezerwacji w celu sprawdzenia takiej możliwości
Opłaty za odbiór poza godzinami pracy
W większości lokalizacji samochód może zostać wydany poza godzinami pracy. Chętnie doradzimy jakie są procedury w przypadku odbioru poza godzinami czy też zmiany godziny w już istniejącej rezerwacji. Dostawca lokalny zawsze zastrzega sobie prawo do odmowy i wymaga wcześniejszego potwierdzenia odbioru o wymaganej godzinie. Rentalcars.com potwierdzi odbiór poza godzinami z dostawcą i poinformuje klienta o możliwościach oraz ewentualnych opłatach tak szybko jak to możliwe. Dlatego też ważne jest, aby każdy klient chcący odebrać samochód poza godzinami pracy biura, skontaktował się z Centrum Rezerwacji Rentalcars.com tak szybko, jak to tylko możliwe. W przypadku odmownej odpowiedzi z danym dostawcą, Rentalcars.com sprawdzi możliwości z innymi dostawcami dostępnymi w danej lub pobliskiej lokalizacji. W razie opóźnień lotu przewoźnika co spowoduje że odbiór pojazdu będzie możliwy poza godzinami pracy danego biura lokalnego, może zaistnieć konieczność poniesienia przez kierowcę dodatkowych kosztów, płatnych na miejscu.
Minimalny i maksymalny wiek
W większości lokalizacji odbioru, minimalny wiek kierowcy wynosi 21 lat. Dodatkowe opłaty mogą zostać naliczone przez określonych dostawców w określonych krajach dla kierowców, którzy mają mniej niż 25 lat, a więcej niż 65 lat; jeżeli prawidłowy wiek kierowcy został wpisany w momencie wyszukiwania auta, poinformujemy Państwa o dodatkowych opłatach z tego tytułu. Prosimy dokładnie sprawdzać i czytać warunki wynajmu dt. minimalnego i maksymalnego wieku kierowcy. Restrykcje dt. minimalnego wieku kierowcy w przypadku wynajmu większych typów aut, mogą zostać podwyższone w wybranych lokalizacjach. Prosimy o kontakt z naszym Centrum Rezerwacji, jeżeli mają Państwo dodatkowe pytania lub wątpliwości dotyczące powyższych restrykcji.
Dodatkowi kierowcy
Może zaistnieć konieczność opłaty extra za dodatkowego kierowcę, wnoszonej na miejscu (chyba że inne informacje znajdują się na kuponie/ dowodzie rezerwacji Rentalcars.com). W zależności od podpisanych kontraktów z każdym dostawcą lokalnym czy obecnych promocji, dodatkowi kierowcy mogą być wliczeni w cenę wynajmu przykładem jest Pakiet Premium w USA czy niektórzy dostawcy w Hiszpanii. Zawsze, polecamy skontaktować się mailowo czy telefonicznie z Rentalcars.com w celu uzyskania dokładnych informacji i możliwości.
Kalkulacja dziennych stawek wynajmu/Okres wynajmy/Przedłużenie Wynajmu
Cena wynajmu będzie potwierdzona podczas rezerwacji auta i jest kalkulowana na podstawie 24-godzinnych stawek.Przykładowo, jeśli auto odebrane jest o godz. 11, dobowa stawka rozpoczyna się o 11 i kończy o 11 dnia następnego. Jeżeli zwrot nastąpi po 11, zostanie naliczona następna doba wynajmu. Jeżeli wynajemca chce dokonać przedłużenia wynajmu po odebraniu auta lub auto zostanie zwrócone później niż wskazuje kupon rezerwacji/ekupon, umowa o przedłużenie będzie zawsze zawierana bezpośrednio pomiędzy wynajemcą a wypożyczalnią i dodatkowy czas wynajmu będzie naliczany według lokalnych stawek danej wypożyczalni. Stawki te mogą być wyższe niż stawki zaoferowane przez Rentalcars.com.
Wcześniejsze zwroty/Przedłużenia wynajmu
Czas trwania wynajmu samochodu zaczyna się i kończy zgodnie z podaną – zaznaczoną na twoim kuponie – godziną odbioru i zwrotu auta. Cena, która została potwierdzona w momencie rezerwacji jest naliczana według 24-godzinnych stawek. Jeśli życzą sobie Państwo przedłużyć wypożyczenie samochodu po odbiorze pojazdu, czyli zwrócić pojazd później niż jest to wskazane na kuponie, naliczona zostanie opłata, obliczona według stawek lokalnych, które mogą być wyższe. Prosimy o kontakt z Centrum Rezerwacji w celu przedłużenia zwrotu już odebranego pojazdu a nasi konsultanci sprawdzą możliwości i ewentualne koszty dodatkowe. Rentalcars.com nie zwraca kosztów za samochody oddane przed planowanym czasem zakończenia wynajmu.
Wynajem w jedną stronę
Wynajem w jedną stronę musi być potwierdzony wcześniej i może wiązać się z dodatkowymi kosztami, płatnymi na miejscu. Po otrzymaniu rezerwacji niezwłocznie skontaktujemy się z klientem i poinformujemy o koszcie tej usługi przed potwierdzeniem samochodu i wysłaniem kuponu/ dowodu rezerwacji. Rezerwacja nie zostanie zrealizowana bez zaakceptowania opłaty w jedną stronę. W razie nie otrzymania potwierdzenia i akceptacji opłaty w jedną stronę, Rentalcars.com dokona anulacji rezerwacji.
Dodatkowe wyposażenie
Foteliki/podstawki dla dzieci i bagażniki na dach oraz wszelkie dodatkowe wyposażenie na życzenie klienta, są realizowane na żądanie. Rentalcars.com dołoży wszelkich starań aby zaspokoić potrzeby klienta zamawiając wyposażenie u dostawcy jednak nie gwarantuje ich dostępności. W związku z wymogiem wyposażenia auta w fotelik dla dziecka, należy zawsze zapoznać się z obowiązującymi wymogami danego kraju przed rozpoczęciem wynajmu. W większości przypadków należy za nie zapłacić na miejscu jednak ich rezerwacji należy dokonać jak najszybciej z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem a najlepiej podczas rezerwacji samochodu w sekcji Wyposażenie. Po dodatkowe informacje i ewentualne koszty za wyposażenie należy kontaktować się z naszym Centrum Rezerwacji.
Podstawienie i odbiór
Konieczność wniesienia dodatkowej opłaty może wystąpić w przypadku odbioru samochodu poza godzinami pracy biura lokalnego – nawet jeśli jest to spowodowane opóźnieniem lotu. W niektórych lokalizacjach, istnieje możliwość dostawy i odbioru auta do/z miejsca pobytu. W takim przypadku pełny adres i czas podstawienia samochodu musi zostać podany w momencie rezerwacji. Usługi te mogą pociągać za sobą dodatkowe koszty. Prosimy pamiętać, że dostawa czy odbiór na teren prywatnych posesji, nie zostanie zrealizowany. W okresie letnim niektóre wypożyczalnie na lotniskach otwarte są 24 godziny na dobę.
Restrykcje obszarowe/ wyjazd poza kraj wynajęcia samochodu:
Restrykcje w zakresie obszaru po którym można poruszać się wynajętym samochodem mogą obejmować wyjazd poza granice kraju, w którym auto zostaje wynajęte, poza stan/ region wewnątrz kraju i/lub przejazd na wyspę/y. Wynajemca jest zobligowany do poinformowania naszego Centrum Rezerwacji o zamiarze wyjazdu za granicę/ wyspę/ do innego stanu/ regionu przy rezerwacji auta. Dodatkowa dokumentacja może być wymagana przy tego typu przejazdach i/lub wypożyczalnia może wymagać opłacenia tzw. ‘cross border fee’ ( opłaty za wyjazd za granicę/region) w przypadku niektórych krajów. Opłata ta jest zawsze uiszczana przy odbiorze auta. Restrykcje obszarowe mogą dotyczyć także takich odległych prowincji/regionów w takich krajach jak np. Australia. Więcej informacji na ten temat uzyskają Państwo kontaktując się z naszym Centrum Rezerwacji.
Zmiany rezerwacji wynajmu samochodu
Zmiany w rezerwacji nie podlegają żadnym dodatkowym kosztom, jeżeli zmiana ta zostanie dokonana przed odbiorem auta. Zmiany w rezerwacji są bezpłatne, wyłączając z tego koszt, który należy zapłacić, jeżeli zmiana wymaga przedłużenia i/lub zmiany klasy auta lub jeśli wypożyczalnia zmieni stawki wynajmu samochodu. Z wybranymi wypożyczalniami, zmiana imienia i/lub nazwiska kierowcy lub lokalizacji wynajmu może wymagać anulacji rezerwacji i jej ponownego dokonania. W celu anulacji rezerwacji prosimy o zalogowanie się w panelu Zarządzaj Rezerwacją na stronie głównej i kliknięcie Anuluj Rezerwację. Warunki Wynajmu mogą się różnić pomiędzy wypożyczalniami, co będzie jasno wyjaśnione podczas procesu rezerwacji.
Zmiany w rezerwacji przez Rentalcars.com
W razie rzadkich przypadków Rentalcars.com rezerwuje sobie prawo do wprowadzania zmian w rezerwacji klienta, jeżeli zaistnieje taka konieczność. W takich przypadkach kontaktujemy się z Państwem przed odbiorem auta najszybciej jak to tylko możliwe, aby poinformować o zmianach i uzyskać Państwa akceptację. Jeżeli proponowana zmiana nie jest akceptowalna, pełny zwrot kosztów, o ile takie zostały pobrane, będzie dokonany z powrotem na Państwa konto. Rentalcars.com zastrzega jednak, że w takiej sytuacjach nie może ponosić żadnej dodatkowej odpowiedzialności w odniesieniu do jakichkolwiek bezpośrednich lub pośrednich strat, które klient może ponieść w wyniku tychże zmian.
Rentalcars.com rezerwuje sobie prawo do wprowadzania zmian w twojej rezerwacji, jeżeli zaistnieje taka konieczność. O wszystkich zmianach klient zostanie poinformowany przed terminem odbioru samochodu tak szybko, jak to tylko możliwe telefonicznie lub mailowo (przed terminem odbioru samochodu).
Dokumentacja
Twój kupon / dowód rezerwacji zostanie wysłany w ciągu 72 godzin, od momentu przyjęcia przez nas rezerwacji. Warunkiem rozpoczęcia tych czynności jest podanie prawidłowych danych kontaktowych, powiadomienie nas o wszystkich szczegółach lotu: kod przewoźnika i godzina przylotu jeśli odbiór samochodu ma miejsce na lotnisku zaraz po przylocie. Prosimy pamiętać, iż w rzadkich przypadkach niektóre grupy samochodów muszą zostać dodatkowo potwierdzone przez dostawcę lokalnego co wiąże się z 72-godzinnym okresem oczekiwania w przypadkach odbioru samochodu w okresie dłuższym niż 72 godziny od momentu dokonania rezerwacji. W momencie odbioru w okresie krótszym niż 72 godziny czas oczekiwania zostanie odpowiednio zmniejszony a dostawcy lokalni zobowiązani są potwierdzić samochód jak najszybciej. Rentalcars.com dokłada wszelkich starań aby czas oczekiwania był jak najkrótszy a klient na bieżąco jest informowany o etapie i potwierdzania samochodu. Rentalcars.com nie ponosi odpowiedzialności za opłaty naliczane lokalnie lub wynajmy odrzucone na skutek nie okazania przez klienta kuponu / dowodu rezerwacji w momencie odbioru auta. Prosimy o upewnienie się przed rozpoczęciem podróży że odpowiednie dokumenty zostały wydrukowane i będą Państwo w stanie przedstawić dostawcy na miejscu: dowód tożsamości, prawo jazdy i kartę kredytową wraz z kuponem Rentalcars.com.
Prawo jazdy
Kierowcy muszą okazać kompletną wersję tego dokumentu ważną na okres przynajmniej 1 roku (w niektórych lokalizacjach 2 lat – prosimy o sprawdzenie z naszym Centrum Rezerwacji). Od klienta posiadającego brytyjskie prawo jazdy wymagane jest nowe plastikowe prawo jazdy ze zdjęciem a wraz z nim należy okazać dokumentację papierową. Nasze Centrum Rezerwacji musi zostać poinformowane o jakichkolwiek zmianach dotyczących adnotacji administracyjnych lub policyjnych dokonanych w prawie jazdy wynajmującego, bowiem na ich podstawie Rentalcars.com zastrzega sobie prawo do odmowy rezerwacji. Wszyscy prowadzący samochód powinni mieć przy sobie prawo jazdy przez cały okres wynajmu, na wypadek konieczności okazania go lokalnym organom prawnym. Wszystkie koszty wynikające z nie okazania przez wynajmującego prawa jazdy nie podlegają zwrotowi.
Posiadacze prawa jazdy wydanego w UK: Od 08 Czerwca, możesz potrzebować innych dokumentów, aby odebrać swój samochód.
Więcej informacji tutaj.
Grupy samochodów
Wszystkie samochody posiadają określony limit ładowności i ubezpieczone są na maksymalną ilość pasażerów. Rentalcars.com nie ponosi odpowiedzialności za samochody nie odpowiadające błędnie dobranej przez klienta liczbie pasażerów i bagażu. Przybliżone dane dotyczące dopuszczalnej ładowności oraz dozwolonej liczby pasażerów dla danego pojazdu, znajdziesz na stronie internetowej Rentalcars.com. W przypadku odmowy wydania samochodu, wynikającej z niedostosowania faktycznej ilości pasażerów lub bagażu do parametrów danego pojazdu, Rentalcars.com nie dokonuje zwrotu kosztów za wynajem.
Rentalcars.com nie jest w stanie zagwarantować dostępności wybranej przez klienta marki i modelu samochodu. Pojazd wskazany w twoim potwierdzeniu rezerwacji jest jedynie przykładem dotyczącym preferowanej grupy samochodu i może zostać zastąpiony samochodem o zbliżonych parametrach z tej samej grupy, bądź lepszym.
Zastrzeżenia dotyczące wynajmu samochodów
Autowypożyczalnia lokalna zastrzega sobie prawo do odmowy dostarczenia zarezerwowanego samochodu każdej osobie, którą zaklasyfikuje jako niezdolną do prowadzenia pojazdu lub która nie okaże wymaganych dokumentów. Rentalcars.com nie ponosi odpowiedzialności za niedopełnienie przez wynajmującego warunków wynajmu a w związku z czym nie zwraca wynikających z tego tytułu żadnych kosztów.
Reklamacje
Jeśli w jakikolwiek sposób jesteś niezadowolony ze standardu auta przy jego odbiorze, prosimy o jak najszybsze zgłoszenie tego faktu autowypożyczalni na miejscu podczas odbioru. W przeciwnym razie rozwiązanie twoich późniejszych zastrzeżeń dotyczących standardu wynajętego auta, może stanowić poważny problem. Wszelkie zażalenia prosimy kierować do naszego Działu Obsługi Klienta:
[email protected], przez okres trzech miesięcy od dnia dokonania zwrotu samochodu.
Usterki mechaniczne / Wypadki
W przypadku awarii auta lub wystąpienia usterek mechanicznych, klient jest zobligowany jak najszybciej (w ciągu 24 godzin) powiadomić o tym autowypożyczalnie lokalną. Wypożyczalnia ma obowiązek naprawić pojazd lub wydać nowy. Jeżeli wynajmujący uczestniczy w wypadku, jego obowiązkiem jest powiadomić lokalną policję, a także firmę w której wynajmuje pojazd. Ważne jest, aby zachować kopie całej sporządzonej dokumentacji, koniecznej do roszczeń z tytułu ubezpieczenia.
Rentalcars.com jako pośrednik w wynajmie samochodów, skontaktuje się z lokalnym dostawcą. Klient podlega Terminom i Warunkom określonym w umowie oraz prawu obowiązującemu w kraju dokonywania wynajmu. Rentalcars.com nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie niedogodności i straty wynikające z: powództwa cywilnego, skutków toczonych sporów przemysłowych, działalności terrorystycznej, katastrof naturalnych, nuklearnych, pożaru bądź gwałtownych zmian warunków atmosferycznych, nieusuniętych problemów technicznych związanych z transportem, zamknięcia lub tłoku na lotniskach czy portach, odwołania rozkładów lotów oraz finansowej upadłości linii lotniczych.
Podstawowe informacje oraz obowiązujące Warunki Umowy aktualne są w momencie publikacji
Wynajem pojazdu w USA
Wszystkie wynajmowane na terenie USA samochody, posiadają zabezpieczenie w postaci ubezpieczenia od roszczeń osób trzecich, będącego wymaganym ustawowym minimum. Jednakże kwota tego ubezpieczenia może przyjmować niską wartość $5000 (prosimy przeczytaj Ważne Informacje)
Dodatkowe ubezpieczenia od odpowiedzialności (SLI)/ rozszerzona ochrona (EP)
W wielu stanach prawo lokalne wymaga, by ubezpieczenie zawierało nielimitowane pokrycie od roszczeń osób trzecich. W przypadku wynajmu na terenie USA ubezpieczenie EP lub SLI zawiera w sobie wszystkie niezbędne warianty ubezpieczeń. EP/SLI stanowi pokrycie dla wynajmującego na wypadek uszkodzeń ciała i utraty własności (ale nie wynajmowanego auta), skutków wypadków z udziałem wynajmowanego auta do maksymalnych kosztów całkowitej ochrony w kwocie 1 miliona ($US).
Zabezpieczenie Kierowcy Podlegającego Ubezpieczeniu UMP
UMP chroni wynajmującego, członków jego rodziny i pasażerów podróżujących w wynajmowanym aucie, do kwoty $1,000,000 nie sumujących się odszkodowań za uszkodzenia ciała doznane w trakcie prowadzenia wypożyczonego auta, spowodowane przez innego kierowcę, nie posiadającego w ogóle ubezpieczenia lub posiadającego minimalne ubezpieczenie, lub przez innego kierowcę, który zbiegł z miejsca wypadku.
Minimalny lokalny depozyt w USA wynosi 100 $US, a posiadacz karty kredytowej musi być głównym kierowcą, w innym razie dodatkowy kierowca zostanie obciążony kosztami.
Warunki Twojej umowy z Rentalcars.com
Niezależnie od tego, jaką formę składania rezerwacji wybierzesz, ważna jest twoja znajomość procedur formułowania umowy pomiędzy tobą a Rentalcars.com.
Oto wymagane dla zawarcia umowy kroki techniczne procesu rezerwacji:
Po uzgodnieniu wysokości ceny za wynajem, które odbywa się telefonicznie bądź przez Internet, staramy się zachęcić osobę zainteresowaną do skorzystania z naszej oferty. Wówczas nie jest jeszcze ona nabywcą naszego produktu. Klient staje się nim dopiero w momencie przekazania nam telefonicznie swojej decyzji o zakupie, wybranej oferty, bądź gdy na stronie www.Rentalcars.com wybierzesz opcję „rezerwuj teraz”. Po dopełnieniu powyższych kroków, Rentalcars.com zatwierdzi twoją rezerwację, pod warunkiem, że wcześniej otrzyma pełną kwotę zapłaty za rezerwację. Wówczas wyśle do klienta potwierdzenie rezerwacji / kupon. Wykonanie tych czynności oznacza zawarcie umowy pomiędzy klientem a Rentalcars.com dotyczącej wybranej przez niego oferty. Umowa ta jest pełnomocna i zobowiązuje obydwie strony do przestrzegania zawartych w niej postanowień.
Rentalcars.com ponosi odpowiedzialność za potencjalne straty klienta wynikające z faktu niewywiązania się z postanowień umowy. Jako że straty te są możliwe do przewidzenia i oszacowania mogą ulec weryfikacji przez strony umowy w trakcie jej formułowania. Rentalcars.com nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie straty nie wynikające bezpośrednio z potencjalnych szkód nieprzewidzianych wcześniej w warunkach umowy.
Rentalcars.com jako pośrednik współpracując z firmami dostarczającymi samochody na wynajem, nie może ponosić odpowiedzialności za niewykonanie lub za zwłokę w wykonaniu jakichkolwiek obowiązków, wynikających z postanowień rezerwacji, spowodowane czynnikami niemożliwymi do przewidzenia.
Jeżeli przeszkody w dopełnieniu warunków umowy i rezerwacji (spowodowane wspomnianymi czynnikami) potrwają dłużej niż przez 14 kolejnych dni, Rentalcars.com ma prawo zakończyć i anulować daną rezerwację, dając klientowi 14-dniowy okres wypowiedzenia.
Opinie klientów
Opinie klientów są przesłane na naszej stronie internetowej tylko w celu informowania klientów o ocenie jakości usług danej wypożyczalni oraz są one wykorzystywane w części lub w całości przez Rentalcars.com na naszej stronie internetowej, platformach social media, subskrypcjach mailowych, specjalnych biuletynach promocyjnych, aplikacjach mobilnych i innych kanałach informacyjnych, które posiada, używa lub kontroluje firma Rentalcars.com. Rentalcars.com zastrzega sobie prawo do zmiany, odmowy lub usunięcia opinii wedle własnego uznania.
Opinie wyrażają osobiste wrażenia klientów Rentalcars.com, którzy wypełnili ankietę po skończonym wynajmie. Opinie klientów niekoniecznie są zbieżne z opiniami Rentalcars.com
W zakresie dozwolonym, wspomniane Warunki Umowy są regulowane przez prawo angielskie pod niewyłączną jurysdykcją sądów w Anglii.
Czy ten artykuł był dla Ciebie użyteczny?
Dziękujemy Ci za udzielenie odpowiedzi
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klientów