Aby złożyć wniosek o zwrot należy:
- Wejść do zakładki "Moje konto"— "Bilety lotnicze" — "Rezerwacja Nr" — "Edytowanie rezerwacji" — "Zwrot biletu".
- Wypełnić pola wniosku.
- Dołączyć wymagane dokumenty.
- Kliknąć "Wyślij wniosek".
Bilet zostanie anulowany dopiero po uzgodnieniu warunków zwrotu z pasażerem i linią lotniczą, a także po uiszczeniu opłaty serwisowej (jeśli jest ona przewidziana przy dokonaniu zwrotu).
Na podany podczas rejestracji adres e-mail zostanie wysłana informacja o warunkach zwrotu. Jeśli zwrot jest możliwy tylko po uiszczeniu opłaty serwisowej, należy uiścić tę opłatę w terminie podanym w wiadomości. Po upływie terminu płatności należy ponownie złożyć wniosek o zwrot.
Uwaga! Usługa zmiany/zwrotu biletu jest możliwa z uiszczeniem opłaty serwisowej w wysokości 100 PLN za każdy bilet.
Ważne! Jeśli linia lotnicza zarejestruje niestawienie się na lot, Twoja prośba o zwrot może zostać odrzucona, nawet jeśli masz odpowiednie dokumenty. Z tego powodu uprzejmie prosimy o jak najszybsze złożenie wniosku. Jeżeli dołączenie dokumentów w tym momencie nie jest możliwe, prosimy o wypełnienie wniosku o refundację nie później, niż na 3 godziny przed czasem odlotu zgodnie z rozkładem lotu. Składając wniosek, w komentarzu należy napisać: "Nie skorzystam z lotu. Proszę o anulowanie miejsc. Dokumenty zostaną dołączone później."
Zwrot biletu może wiązać się z koniecznością dostarczenia dodatkowych dokumentów:
- podczas anulowania lub opóźnienia lotu więcej niż o 3 godziny — wraz z wnioskiem należy wysłać udokumentowane potwierdzenie anulowania/opóźnienia lotu, które można uzyskać na lotnisku od przedstawiciela linii lotniczej.
- w przypadku odmowy wydania pasażerowi wizy — wraz z wnioskiem należy wysłać: udokumentowane potwierdzenie odmowy sporządzone na oficjalnym formularzu ambasady; kopię pierwszej strony paszportu; kopię strony paszportu zawierająca stempel odmowy. Złożenie wniosku o pełny zwrot wynikający z odmowy wydania wizy jest możliwe nie później niż na 72 godziny przed odlotem podczas pierwszego segmentu trasy.
- w przypadku choroby/śmierci pasażera lub bliskiego krewnego z pierwszej linii pokrewieństwa, który planował dokonywać podróży wraz z pasażerem — wraz z wnioskiem należy wysłać udokumentowane potwierdzenie choroby/śmierci; dokumentu potwierdzającego pokrewieństwo nie później niż na 72 godziny przed odlotem podczas pierwszego segmentu trasy.
- w przypadku spóźnienia się bądź niestawiennictwa pasażera na lot (w sytuacji, gdy do chwili lotu miejsca nie zostały usunięte z rezerwacji przez linie lotnicze lub operatora Tickets.pl na żądanie pasażera) — fakt spóźnienia się bądź niestawiennictwa pasażera na lot powinien zostać podany jako powód zwrotu.
Uwaga: przetworzenie wniosku o zwrot we współpracy z linią lotniczą wymaga większej ilości czasu. W tym przypadku procedura rozpatrywania wniosku i refundacji może potrwać do 3 miesięcy.
UWAGA: anulowanie biletu zostanie dokonane po zaakceptowaniu zasad zwrotu i opłaty serwisowej (jeżeli jest to przewidziane w wyniku zwrotu).
Podczas składania wniosku o zwrot w dniu zakupu biletu kwota podlegająca zwrotowi zostanie ponownie obliczona, bez naliczenia grzywny od linii lotniczych. Zwrot środków za bilet zostanie dokonany wyłącznie po potwierdzeniu przez Nabywcę podanej kwoty, zgodnie z decyzją linii lotniczych.
W przypadku, gdy możliwość zwrotu bez naliczenia grzywny nie zostanie potwierdzona przez linie lotnicze, istnieje możliwość złożenia wniosku o zwrot zgodnie z zasadami taryfy.
Opłata serwisowa za usługę zwrotu i oprocentowania systemów płatności nie podlegają zwrotowi.
Kwota podlegająca zwrotowi jest obliczana na podstawie kursu obowiązującego złożenia przez Pasażera wniosku o zwrot.
Dokumentem, będącym podstawą do wymuszonej odmowy Pasażera od przewozu, jest:- oryginał zaświadczenia z instytucji medycznej;
- oryginał zaświadczenia z przychodni medycznej na lotnisku;
- kopia zaświadczenia lekarskiego.
Wymagania do dokumentów medycznych, będących podstawą do wymuszonej odmowy Pasażera od przewozu
Wymagania, które powinien spełniać oryginał zaświadczenia z instytucji medycznej:- Czytelna nazwa instytucji, która wydała dokument medyczny.
- Pieczęć instytucji, która wydała dokument medyczny.
- Czytelne imię i nazwisko oraz posada osoby, która wydała dokument.
- Podpis i pieczęć osoby, która wydała dokument.
- Podpis i pieczęć kierownika oddziału lub głównego ordynatora działu instytucji, która wydała dokument.
- Data wystawienia dokumentu medycznego.
- Zgodność dat choroby podanych w dokumencie z datą lotu. Zaświadczenie powinno zawierać notę o podobnej treści "w podanych datach podróże lotnicze nie są zalecane".
Wymagania do oryginału zaświadczenia z przychodni medycznej na lotnisku:
- Czytelna nazwa przychodni, która wydała dokument medyczny.
- Pieczęć przychodni medycznej.
- Czytelne imię i nazwisko oraz posadaosoby, która wydała dokument.
- Podpis i pieczęć osoby, która wydała dokument.
- Data wystawienia dokumentu medycznego.
- Zgodność dat choroby podanych w dokumencie z datą lotu.
Kopia zaświadczenia lekarskiego, będącego podstawą do wymuszonej odmowy od przewozu, powinna być poświadczona podpisem i pieczęcią upoważnionego przedstawiciela linii lotniczej na lotnisku lub poświadczona notarialnie.
Uwaga! Prosimy o dołączenie do wniosku kopii wymienionych dokumentów. Linie lotnicze nie rozpatrują wniosków złożonych bez dokumentów uzupełniających.
Podczas składania wniosku przez pasażera do
Tickets.pl na terytorium RP, w wyniku gdy dokument medyczny został wydany przez instytucję zagraniczną, należy dołączyć tłumaczenie przysięgłe dokumentu na język polski.
Podczas składania wniosku przez pasażera do
Tickets.pl poza terytorium RP, do dokumentu medycznego należy dołączyć jego tłumaczenie przysięgłe na język polski oraz angielski z zachowaniem odpowiednich przepisów prawnych mających zastosowanie w danym kraju. Prosimy o zwrócenie uwagi, że wymagania do dokumentów medycznych niezbędnych do przetworzenia wniosku są określone przez przewoźnika, i Tickets.pl spełnia rolę pośrednika między przewoźnikiem a pasażerem. W związku z tym, Dział Obsługi Klienta poinformuje Cię o wszystkich podaniach od przewoźnika.
W przypadku ustalenia faktu podania przez pasażera, w celu zwrotu biletów, błędnych lub fałszywych dokumentów, zajście może zostać zgłoszone do organów prawnych RP w celu rozważenia możliwości przyciągnięcia sprawcy do odpowiedzialności według obowiązujących przepisów prawnych RP.
Czy ten artykuł był dla Ciebie użyteczny?
Dziękujemy Ci za udzielenie odpowiedzi
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klientów