Kupując bilet lotniczy nikt nie jest absolutnie pewien, że plany nie ulegną zmianom. Szczególnie przykra jest sytuacja, gdy podróż zostaje anulowana w związku z chorobą lub śmiercią krewnego pasażera. Aby otrzymać pełną refundację środków zapłaconych za bilet
* bez opłat serwisowych za zwrot, istnieje możliwość wykorzystania specjalnej dodatkowej usługi od agencji Tickets.pl
"Gwarancja zwrotu z powodu choroby".
Usługa "Gwarancja zwrotu z powodu choroby" może być zamówiona i opłacona podczas rezerwacji za posrednictwem portalu Tickets.pl. Gwarancja zwrotu dotyczy wszystkich pasażerów podanych w zamówieniu.
koszt biletu zostanie zwrócony, wtedy, gdy pasażer podany w zamówieniu, lub jego bliscy krewni
** nie są w stanie zrealizować lotu z powodu choroby, lub otrzymanych obrażeń. Obowiązkowym warunkiem takiego rodzaju zwrotu jest posiadanie odpowiedniego zaświadczenia medycznego potwierdzającego brak możliwości dokonania lotu. O wymaganiach dotyczących zaświadczenia medycznego przeczytaj poniżej.
Jak skorzystać z usługi?- Aby skorzystać z danej usługi, należy złożyć wniosek o zwrot, zaznaczając odpowiedni powód (chorobę/śmierć pasażera, chorobę/śmierć krewnego pasażera). Do wniosku należy dodać skan kopii dokumentu medycznego potwierdzającego okoliczności uniemożliwiające realizację lotu. Czytaj dokładniej: Składanie wniosku o zwrot.
- Po otrzymaniu odpowiedzi od linii lotniczych, środki zostaną zwrócone w taki sam sposób, w jaki dokonano opłatę.
Jeżeli pasażer nie może dokonać zwrotu samodzielnie:
- Z powodu choroby pasażera – należy przedłożyć skan kopii dokumentu upoważniającego osobę krewną do otrzymania refundacji.
- Z powodu śmierci pasażera – należy przedłożyć skan kopii dokumentu potwierdzającego śmierć, a także pokrewieństwo wnioskodawcy z pasażerem.
- W przypadku, gdy krewny pasażera nie ma dostępu do konta pasażera i zakładki "Moje konto", wniosek o zwrot, a także wszelkie niezbędne dokumenty należy wysłać pod adres e-mail [email protected].
Termin ważności usługi:
- Usługa jest ważna od chwili dokonania płatności. Termin ważności upływa na 4 godziny przed odlotem.
- Złożenie wniosku o zwrot jest możliwe do 4 godzin przed odlotem.
- czas przetworzenia wniosku zależy od linii lotniczych.
- Refundacja Nabywcy jest dokonywana zgodnie z ogólnymi zasadami zwrotu Tickets.pl.
Dokumenty mogą być przedłożone w dowolnej chwili, w okresie ważności taryfy. Termin ważności jest podany w zasadach taryfy.
W przypadku, gdy linie lotnicze potwierdzą pełny zwrot opłaconych środków, zwrócona zostanie pełna wartość biletu, łącznie z opłatą serwisową portalu Tickets.pl (jeżeli została pobrana)
*. Opłata serwisowa portalu Tickets.pl nie jest pobierana.
W przypadku, gdy linie lotnicze odmawiają pełnego zwrotu środków, środki te podlegają warunkom kalkulacji zgodnie z zasadami stosowanej taryfy. Zwrócona zostanie również opłata serwisowa Tickets.pl (gdy została pobrana)
*. Opłata serwisowa portalu Tickets.pl za usługę zwrotu biletu nie jest wówczas pobierana.
*Uwaga!
- Agencja Tickets.pl dołoży wszelkich starań, aby zwrócić Nabywcy pełną wartość biletu w ramach usługi „Gwarancja zwrotu z powodu choroby”. Ostateczną decyzję o wysokości kwoty podlegającej zwrotowi podejmują linie lotnicze.
- Opłata za usługę „Gwarancja zwrotu choroby” nie jest zwracana.
- Oprocentowanie systemu płatniczego oraz opłaty bankowe nie podlegają zwrotowi.
- Kwota podlegająca zwrotowi jest obliczana według stanu kursu walutobowiązującego w chwili złożenia wniosku o zwrot.
**Za osoby bliskiego pokrewieństwa uważa się: męża (żonę), dzieci, wnuki, braci, siostry, rodziców, dziadków, rodziców małżonka (żony).
Ważne! Prosimy o zwrócenie uwagi na wymagania dotyczące dokumentów medycznych:
Wymagania do dokumentów medycznych:
- Data wydania dokumentu medycznego powinna być wcześniejsza niż data odlotu.
- Powinien zawierać dokładną i czytelną nazwę placówki medycznej, która go wydała.
- Dokładną informację o placówce medycznej.
- Pieczęć placówki medycznej, która go wydała.
- Dokładne i czytelne imię osoby, która go wydała.
- W przypadku, gdy dokumenty potwierdzające były wydane poza granicami RP wymagane jest dołączenie poświadczonego notarialnie tłumaczenia na język angielski.
- Jeśli to konieczne, należy dołączyć dokumenty potwierdzające pokrewieństwo.
- Dokument medyczny powinien zawierać:
- datę badania;
- wynik badania;
- diagnozę;
- informację o tym, że choroba objawiła się w postaci ostrej/wystąpiły poważne obrażenia, co jest przeszkodą dla wykonania podróży;
Usługa traci swą ważność w następujących przypadkach:
- Gdy zwrot biletu jest realizowany z przyczyn innych niż medyczne. Kwota podlegająca zwrotowi jest wówczas obliczana zgodnie z zasadami taryfy, niezależnie od dostępności zapłaconej usługi;
- O chorobie było wiadomo w chwili zakupu usługi;
- Przewlekłych bądź zakaźnych chorób, zaburzeń psychicznych, których objawy występowały w ciągu sześciu miesięcy od daty dokonania rezerwacji. Jeżeli podobne okoliczności są przyczyną zwrotu biletu, konieczne jest potwierdzenie diagnozy przez lekarza;
- Choroby, wypadku bądź komplikacji spowodowanej ciążą lub porodem;
- Powikłań, których przyczyną jest nadmierne spożycie alkoholu lub innych środków odurzających bądź nasennych;
- Późnego anulowania podróży (mniej niż 4 godziny przed odlotem);
- Powikłań, których przyczyną jest samoleczenie bądź chirurgia plastyczna.
Czy ten artykuł był dla Ciebie użyteczny?
Dziękujemy Ci za udzielenie odpowiedzi
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klientów