Niniejszy Załącznik 4 zawiera warunki specjalne(oprócz ogólnych warunków, zawartych w Regulaminie) dotyczących rezerwacji Biletów kolejowych.
1. Usługi Biletów Kolejowych. Koleje Europejskie
1.1. Postanowienia ogólne
1.1.1. Potwierdzeniem opłaty biletów na pociągi Kolei Europejskich jest bilet, który trzeba wymienić w kasie/automacie biletowym, lub bilet elektroniczny, wysłany na adres e-mail podany podczas rezerwacji, a z reguły jest dostępny w zakładce "Moje konto".
1.1.2. Typ biletu (bilet elektroniczny/formularz zamówienia z kodem wymiany w kasie/automacie biletowym) wyznacza się automatycznie przez Przewoźnika bez uczestnictwa Agencji. Z typem Biletu można zapoznać się na etapie Rezerwacji, przed dokonaniem płatności.
1.1.3. W zależności od reguł wybranego Przewoźnika Nabywca na etapie dokonywania Rezerwacji może nie mieć możliwości sprawdzić numer wagonu i miejsca. Nabywca będzie w stanie zapoznać się z zaznaczoną informacją dopiero po otrzymaniu dokumentu podróży w kasie lub automacie biletowym.
1.1.4. Europejscy Przewoźnicy kolejowi samodzielnie generują Kupony kontrolne (bilety). Użytkownik otrzymuje Kupony kontrolne w postaci, w której zostały one wygenerowane przez Przewoźnika, w wyniku czego typ dokumentu przewozowego może ulegać zróżnicowaniu.
1.1.5. Rodzaje dokumentów przewozowych: Dla całego zamówienia jest tworzony formularz zamówienia, zawierający jedną stronę, niezależnie od ilości pasażerów lub formularz zamówienia jest tworzony osobno dla każdego pasażera w Zamówieniu (zawierający kilka stron, w zależności od ilości Pasażerów). Dokument jest wysyłany na adres email podany podczas rezerwacji oraz jest jednocześnie dostępny w zakładce "Moje konto". Zamówieniu jest przyswajany numer potwierdzenia. Numer ten, jest lub kodem wymiany, na podstawie którego Pasażer otrzyma dokument podróży w "automacie biletowym", lub też uprawnia Pasażera do bezpośredniego wejścia do pociągu. Formularz zamówienia z numerem potwierdzenia jest wysyłany na adres email podany podczas rezerwacji oraz jest jednocześnie dostępny w zakładce "Moje konto".
1.2. Rozliczenie i płatność
1.2.1. Użytkownik powinien wziąć pod uwagę, iż w niektórych sytuacjach System rezerwacji podaje całkowitą cenę zamówienia, składającego się z kilku biletów, a nie cenę każdego biletu z osobna.
1.2.2. Możliwość oraz warunki zwrotu zależą od zasad taryfy zakupionego biletu. Przed dokonaniem Zamówienia Nabywca jest zobowiązany do zapoznania się z Zasadami taryfy i Regulaminem przewoźnika.
1.2.3. Zwrot wystawionych biletów jest możliwy wyłącznie w wyniku gdy owa procedura jest przewidziana przez Przewoźnika. Zwrot środków jest możliwy wyłącznie po uzyskaniu przez Serwis refundacji od Przewoźnika. Zwrot jednego lub kilku biletów z jednego zamówienia nie jest przewidziany. Anulowanie może zostać dokonane dla całego zamówienia w pełni.
1.2.4. Nie ma możliwości wprowadzenia zmian w opłacony bilet.
1.2.5. Aby anulować Rezerwację, Nabywca musi spełnić następujące czynności:
- W zakładce "Moje konto" wybrać potrzebną Rezerwację.
- Nacisnąć przycisk "Wniosek na anulowanie".
- Potwierdzić zwrot kwoty.
1.2.6. Nie podlegają zwrotowi: opłaty serwisowe Agencji, opłaty serwisowe Dostawców biletów, grzywny nałożlobe Przewoźników oraz oprocentowania systemów płatniczych.
2. Usługi Biletów Kolejowych. Bilety „Aeroexpress”
2.1. Postanowienia ogólne
2.1.1. Potwierdzeniem opłaty biletów na pociągi „Aeroexpress” jest bilet (bilet elektroniczny) wysłany na adres e-mail podany podczas rezerwacji, a z reguły jest dostępny w zakładce "Moje konto".
2.1.2. Pasażer ponosi odpowiedzialność za dotrzymanie Reguł użycia biletu i Zasad przejazdu, w celu prawidłowego wydrukowania biletu oraz w okresie ważności biletu.
2.1.3. Taryfy na Pociągi „Aeroexpress”:
- Taryfa „Standard” - pasażer nie otrzymuje przyznanego miejsca. Oznacza to, iż w przypadku nieobecności wolnych miejsc do siedzenia Pasażer musi odbyć podróż na stojąco. Bilet kolejowy uprawniający do przejazdu w wagonie klasy standardowej jest ważny do godziny 03:00 (według strefy czasowej w Moskwie) dnia następnego po dacie podróży, wskazanej w bilecie.
- Taryfa „Biznes” - zarezerwowane miejsca i szereg dodatkowych usług są świadczone dla każdego pasażera. Miejsce wyznacza się systemem automatycznie z listy dostępnych miejsc. Bilet w taryfie „Biznes” jest ważny tylko dla trasy, daty odjazdu, czasu i miejsca, wskazanych w bilecie lub ważna jest podróż do wybranego miejsca docelowego w wagonie klasy standardowej, do godziny 03:00 (według strefy czasowej w Moskwie) dnia następnego po dacie podróży, wskazanej w bilecie. Różnica kosztu taryf nie podlega zwrotowi.
- Taryfa "Tam i z powrotem" - pozwala zrealizować 2 podróże w wagonie klasy "Standard". Na podróż zgodnie z taryfą "Tam i z powrotem" wystawia się jeden bilet, który pozwala zrealizować 2 podróże w wagonie klasy "Standard". Podróż w kierunku wstecznym jest ważna w ciągu 30 dni od wskazanej w bilecie elektronicznym daty odjazdu.
2.1.4. Nabywca zobowiązuje się samodzielnie wydrukować bilet elektroniczny w dowolnym dogodnym terminie. Wydrukowany bilet jest sprawdzany na bramce obrotowej.
2.1.5. Wysyłając bilet elektroniczny do druku należy spełnić następujące wymogi: nie zmieniać ustawienia druku (jakość druku, powiększenie strony i rozmiar obrazu) zainstalowane domyślnie; QR- kod, rozmieszczony na bilecie, powinien być w dobrej jakości oraz czytelny, nie dopuszcza się na nim żadnych defektów. W przypadku nieprzestrzegania tych wymogów, bilet będzie uważany za nieważny.
2.1.6. Kontroler biletów (personel pokładowy) ma prawo do żądania od Pasażera zapłaty za przejazd, opłaty za transport bagażu ponadnormowego, transport bagażu podręcznego, którego wymiary nie odpowiadają normom, a w przypadku odmowy płatności, do podjęcia działań w celu usunięcia Pasażera z pociągu.
2.1.7. Przewoźnik podaje Regulamin Przewozu Pasażerów, Zwierząt i Bagażu, które są dostępne pod następnym
linkiem. Użytkownik przed dokonaniem Rezerwacji zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem.
2.2. Zwrot biletu
2.2.1. Zwrot wystawionych biletów jest możliwy w wypadku, gdy przewidziano to Regulaminem Przewoźnika.
W przypadku zwrotu biletu "Aeroexpress" zwrotowi podlega jego pełna wartość (z wyjątkiem opłaty transakcyjnej w wysokości 3 (Trzy) PLN oraz oprocentowania systemów płatniczych).
2.2.2. Termin zwrotu biletu, zależy od klasy przejazdu. Zwrot biletu kolejowego klasy standardowej jest możliwy do godziny 23:59 ( według strefy czasowej w Moskwie) dnia poprzedzającego dzień odjazdu; zwrot biletu klasy biznesowej – nie mniej niż 3 godziny przed odjazdem wskazanym na bilecie.
2.2.3. Aby anulować bilet: w rozdziale "Moje konto" należy wybrać odpowiednią Rezerwację. Nacisnąć przycisk "Wniosek o anulowanie". Potwierdzić zwrot kwoty.Środki automatycznie zostaną zwrócone na kartę lub rachunek, które zostały wykorzystane do zapłaty za zamówienie, po otrzymaniu środków od Przewoźnika.
Redakcja niniejszego Załącznika 4 do Regulaminu wchodzi w życie z 25.09.2017
© 2017 TICKETS.PL. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czy ten artykuł był dla Ciebie użyteczny?
Dziękujemy Ci za udzielenie odpowiedzi
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klientów