Niniejszy załącznik 1 zawiera szczegółowe warunki (oprócz ogólnych pojęć zdefiniowanych w Regulaminie) z zakresu rezerwacji usług lotniczych.
1. Usługi lotnicze. Postanowienia ogólne
1.1. Właściwości nadania usług przez System Rezerwacji Usług Lotniczych stosują się z uwzględnieniem ogólnych zasad rezerwacji, zakupu i opłaty za Usługi, oraz dodatkowych zasad funkcjonowania Systemu rezerwacji usług lotniczych, dostępnych pod poniższym
linkiem.
1.2. Wszelkie stosunki prawne, związane z rezerwacją biletów lotniczych i/lub dodatkowych usług Przewoźników, w tym, lecz nie ograniczając się, zasady rezerwacji i ubezpieczenia; zasady płatności; zasady taryf; zasady anulowania/zwrotu dokumentów podróżnych (bilety elektroniczne), a także ich zmiany; zasady wydawania i anulowania zamówionych dodatkowych usług Przewoźników; inne warunki świadczenia Usług przez Przewoźników regulowane są przez Zasady Taryfy odpowiednich Przewoźników, Zasady Taryfy pewnego biletu lotniczego, umową przewozu, umową IATA, niniejszym Regulaminem, a także przez inne postanowienia właściwego prawa i międzynarodowych norm prawnych.
1.3. Niniejszym informujemy, że Przewoźnik nie zawsze dostarcza Agencji/publikuje w GDS informacje dotyczące anulowania/opóźnienia lotów lub innych zmian dotyczących biletu, dlatego powinniście samodzielnie sprawdzać informacje o locie, które są zawarte w bilecie.
2. Usługi lotnicze. Rezerwacja
2.1. Zgodnie z ogólną zasadą, bilet lotniczy przez serwis można kupić za 364 dni przed datą lotu i nie później niż 4 (cztery) godziny do odlotu. W razie jakichkolwiek wątpliwości, dla otrzymania konsultacji, dotyczącej nabycia biletów lotniczych prosimy zwracać się w Dział obsługi klienta.
2.2. Zgodnie z zasadami niektórych Przewoźników, jeśli w dowodzie osobistym Pasażera jest pole "imię ojca", Nabywca jest zobowiązany wskazać go w odpowiednim polu przy dokonaniu Rezerwacji.
2.3. Zasady dotyczące przewozu bagażu są określone w Zasadach Taryfy i są dostępne do momentu stworzenia Rezerwacji. Pasażer, w zależności od taryfy biletu lotniczego może bezpłatnie zabrać ze sobą pewną ilość bagażu. Nabywca zobowiązany jest samodzielnie zapoznać się z zasadami przewozu bagażu i zgadza się, że zasady te w poszczególnych Przewoźników mogą się różnić, w różnych biletach w jednej rezerwacji (przy zakupie biletów o kilku segmentach) i różnić się u każdego Pasażera (przy rezerwacji wielu taryf).
Ponadto Pasażer jest zobowiązany samodzielnie zapoznać się z listą przedmiotów zabronionych do przewozu oraz wymogami przewozu niektórych kategorii bagażu, a także regułami oraz normami przewozu bagażu.
2.4. Nabywca może uściślić w Dziale Obsługi Klienta lub bezpośrednio u Przewoźnika obecność usługi oraz zamówić dodatkowe usługi, jeśli takie są świadczone przez Przewoźnika, a mianowicie: specjalne menu, wybór miejsc na pokładzie, formalności związane z transportem zwierząt, duży bagaż podręczny lub nadwagę, ubiegać się o Pomoc przy wejściu/wyjściu osobom niepełnosprawnym, usługi asysty dla dzieci i inne. Niektóre z dodatkowych Usług są dostępne w przypadku rezerwacji lotów na rejsy oddzielnych przewoźników.
2.5. Nabywca zobowiązuje się samodzielnie zapoznać się i dotrzymywać się reguł Przewoźnika odnośnie nabycia biletów lotniczych, podróżowania z dziećmi lub podróży dzieci bez opieki.
2.6. Pasażer zobowiązuje się samodzielnie uściślić w Dziale obsługi i/lub Przewoźnika wymagania dotyczące przewozu sprzętu i urządzeń elektronicznych oraz o warunki korzystania z nich podczas podróży.
3. Usługi lotnicze. Cena. Płatność i załatwienie biletu
3.1. Cena biletu lotniczego obejmuje taryfy, podatki i opłaty nałożone przez Przewoźników i lotniska. Cena biletu lotniczego może obejmować opłaty serwisowe Agencji, komisje bankowe i marże za przelew środków, jeśli takie są. Całkowita cena biletu lotniczego jest dostępna w Systemie Rezerwacji w momencie wystawienia/załatwienia biletu.
3.2. Agencja nie daje żadnych gwarancji o możliwej zmianie ceny biletów lotniczych od momentu dokonania rezerwacji i płatności do momentu faktycznego załatwienia/wystawienia dokumentów podróży, ponieważ nie wpływa na politykę taryfową Przewoźników.
3.3. W przypadku dokonania rezerwacji, Kupujący zostanie powiadomiony (na stronie internetowej w momencie potwierdzenia rezerwacji lub na fakturze, która jest wysyłana przez pocztę elektroniczną) o terminie ustalonym na dokonanie opłaty za bilet. Z reguły, Kupujący otrzymuje do 12 (dwunastu) godzin na opłatę za Rezerwację. W niektórych przypadkach okres płatności wynosi 4 (cztery) godziny i mniej.
3.4. Zgadzacie się, iż stworzone i nieopłacone przez Państwo w uzgodnionym terminie Rezerwacje mogą zostać anulowane Przewoźnikiem lub koszt taryfy może zostać zmieniony. Agencja nie ponosi odpowiedzialność za anulowanie takich Rezerwacji przez Przewoźników i nie gwarantuje, iż w przypadku ponownej Rezerwacji tychże biletów lotniczych stawka płatności nie ulegnie zmianie.
3.5. Zasady taryfowe są ważne na moment dokonywania Rezerwacji i mogą zostać zmienione Przewoźnikiem do momentu wystawienia biletu. Jeśli Agencja wydaje bilet lotniczy, a taryfa różni się od tej, która obowiązywała w momencie dokonywania rezerwacji, Dział Obsługi Klienta powiadamia Nabywcę o zmianie taryfy i jest uprawniony do wystawienia faktury na dodatkową opłatę. Jeśli Nabywca nie wyrazi zgody na zakup biletu lotniczego po zmienionej cenie, rezerwacja zostanie anulowana, a opłacone koszty zgodnie z niniejszym Regulaminem zwrócone Nabywcy.
3.6. Wystawienie dokumentu przewozowego (biletu elektronicznego) zostanie przeprowadzone przez Agencję po jego autoryzacji przez Przewoźnika w Systemie Rezerwacji, z reguły w ciągu 3 (trzech) godzin od momentu dokonania płatności za Rezerwację, o ile Przewoźnik/Usługodawca nie określi innych terminów.
3.7. Potwierdzeniem zakupu biletu lotniczego jest bilet elektroniczny/potwierdzenie podróży przesłane na adres poczty elektronicznej Nabywcy, wskazany w momencie dokonania Rezerwacji lub w inny uzgodniony sposób.
3.8. Jeśli wystawienie opłaconego biletu lotniczego zostało odłożone na żądanie Nabywcy, wówczas po upływie określonego terminu na wystawienie opłaconych biletów, koszt biletu lotniczego lub taryfy może być zmieniony Przewoźnikiem, a zarezerwowane miejsca powrócić do ogólnej sprzedaży.
3.9. Podczas dokonania Rezerwacji lub po jej załatwieniu, Kupujący może mieć możliwość zamówienia dodatkowych usług świadczonych bezpośrednio przez Przewoźników (np. Wybór miejsc w samolocie lub opłaty za nadbagaż). Warunki, objętość i koszt (dodatkowe opłaty) tych usług ustalają się przez Przewoźników i zależą od każdego lotu. Za przetwarzanie wniosków o usługach dodatkowych, z Nabywcy może pobierać się opłata serwisowa.
3.10. Agencja przesyła prośbę do Przewoźnika o zamówienie dodatkowych usług dopiero po potwierdzeniu ich opłaty od Nabywcy. Potwierdzeniem zakupu dodatkowych usług Przewoźników jest elektroniczne potwierdzenie odbioru wysłane na adres poczty elektronicznej Nabywcy.
3.11. W przypadku gdy Przewoźnik nie potwierdza zamówienie usług dodatkowych, Nabywcy zwraca się ich pełny koszt. W przypadku zwrotu kosztów za usługi dodatkowe na zlecenie Nabywcy kwota zwrotu jest obliczana zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług i Zasad taryfy przewoźnika, z pomniejszeniem o ustaloną opłatę serwisową.
3.12. Należy pamiętać, że dodatkowe usługi i bilety lotnicze są kwalifikowane jako oddzielne usługi. Nie potwierdzenie dodatkowych usług nie prowadzi do zmiany lub automatycznego anulowania biletu lotniczego.
3.13. Agencja nie ponosi odpowiedzialności i nie kompensuje żadnych kosztów związanych z przemieszczeniem między terminalami czy portami lotniczymi, ponieważ takie pytania regulują się umową między Nabywcą a Przewoźnikiem.
4. Usługi lotnicze. Anulowanie, zwrot i zmiany w biletach lotniczych
4.1. W przypadku wymuszonej zmiany/zwrotu biletu lotniczego decyzja o ściągnięciu kar przyjmuje się tylko Przewoźnikiem i zależy wyłącznie od Regulaminu Świadczenia Usług/Zasad Taryfy konkretnego biletu lotniczego i wewnętrznych reguł Przewoźnika. Oprócz kar, w przypadku zmiany/zwrotu biletu może stosować się dodatkowy zbiór Przewoźnika za jego usługi zgodnie z wymogami, które są określone w Regulaminie Świadczenia Usług/ Zasadach Taryfy.
4.2. Oprócz kar pieniężnych i opłat Przewoźnika za dobrowolną zmianę/zwrot biletu lotniczego, Agencja ma prawo pobierać opłaty serwisowe z tytułu świadczonych usług, dotyczące anulowania, zwrotu i zmiany biletów lotniczych:
a) w wysokości
100 zł, z VAT, dla każdego Pasażera (za wyjątkiem niemowląt w wieku poniżej 24 miesięcy) za usługę zmiany/wznowienia biletu. Jednakże gdy kwota zwrotu od przewoźnika zgodnie z zastosowanymi taryfami jest kwotą niższą od 100 zł
i płatność za bilet dokonana była bezpośrednio na rzecz przewoźnika, a nie na rachunek Agencji - opłata serwisowa wynosi 50 % kwoty z VAT podlegającej zwrotowi do klienta;
b) w wysokości 100 zł, z VAT, dla każdego Pasażera(za wyjątkiem niemowląt w wieku poniżej 24 miesięcy) za usługę zwrotu biletu. Jednakże gdy kwota zwrotu od przewoźnika zgodnie z zastosowanymi
taryfami jest kwotą niższą od 100 zł i płatność za bilet dokonana była
bezpośrednio na rzecz przewoźnika, a nie na rachunek Agencji - opłata
serwisowa wynosi 50 % kwoty z VAT podlegającej zwrotowi do klienta.
Agencja w zakresie zwrotów, anulowania i zmian w biletach lotniczych, zapewnia klientom wsparcie w zakresie kontaktu z przewoźnikiem oraz dopełnienia formalności wymaganych przez przewoźnika.
4.3. Zmiana danych paszportowych. Agencja świadczy dodatkowe usługi w zakresie zmiany Państwa danych paszportowych. Zmiana jest dopuszczalna jedynie w zakresie numeru oraz serii paszportu (dowodu), okresu jego ważności oraz obywatelstwa Pasażera. Zmiana ta nie dotyczy imienia (imion) oraz nazwiska Pasażera. Zmiana danych paszportowych jest dopuszczalna jedynie w sytuacji, w której Przewoźnik umożliwia jej dokonanie. Za świadczenie usługi dokonania korekty wyżej wymienionych danych paszportowych, Agencja pobiera opłatę w wysokości 20,00 zł brutto za każdego Pasażera, z wyłączeniem dzieci do lat dwóch.
4.4.W przypadku wymuszonej zmiany/zwrotu biletu Agencja nie pobiera Opłaty serwisowe. Za umyślną zmianę/zwrot biletu uważają się okoliczności, które powstały niezależnie od pasażera i były przez niego uzasadnione oraz inne warunki określone prawem i Regulaminem Świadczenia Usług/Zasadami Taryfy poszczególnych przewoźników.
4.5. W przypadku anulowania/zmiany/zwrotu biletu lotniczego wartość Dodatkowych Usług Agencji, Opłate serwisowe Agencji, a także opłaty za przelew środków nie podlegają zwrotu.
4.6. W przypadku opóźnienia/odwołania lotu Agencja skontaktuje się z Nabywcą/ Pasażerem korzystając z danych kontaktowych podanych w Rezerwacji i poda niezbędną informację zgodnie z warunkami Przewoźnika i odpowiednim prawem o odszkodowaniu za opóźnienie/odwołanie lotu.
4.7. Wniosek o zmianę w biletach lotniczych albo ich zwrot będzie dokonywany przez Nabywcę na stronie internetowej w rozdziale „Moje konto”. Określenie możliwości wprowadzenia zmiany albo zwrotu biletów lotniczych, ich ceny, rozliczenia kwoty do zwrotu będzie dokonywane w dniu lub w czasie złożenia wniosku o zwrot albo zmianę biletu lotniczego. Jeśli Państwo składają wniosek o zmianę/zwrot biletu za pomocą Działu Obsługi klienta (telefonicznie/przez e-mail itp.), to Dział Obsługi klienta poleca Państwu złożyć wniosek o zmianę/zwrot biletu w rozdziale „Moje konto”, skoro Dział Obsługi klienta nie posiada informacji o Regułach taryfy, nie dokonuje rozliczeń kwoty do opłaty za zmianę/zwrot biletu albo jakichkolwiek płatności dodatkowych – takie rozliczenia są dokonywane przez inne działy Agencji, które nie mają bezpośredniego kontaktu z Nabywcą/Pasażerem.
4.8. Wniosek o wprowadzenie zmian w biletach lotniczych będzie przyjmowany przez Agencję i przekierowywany do Przewoźnika w celu potwierdzenia i/albo sprecyzowania procedury opracowania w ciągu 72 godzin od chwili, kiedy Nabywca otrzymał potwierdzenie opłaty. Zwykle jakiekolwiek wnioski o wprowadzenie zmian w biletach lotniczych są rozpatrywane przez Przewoźników od 3 do 10 dni roboczych. Przewoźnicy samodzielnie określają terminy rozpatrzenia wniosków. Agencja będzie tylko wysyłać Przewoźnikowi odpowiednie wnioski i nie będzie mieć na nie wpływu albo nieść odpowiedzialności przed Nabywcą w razie zwłoki w rozpatrzeniu wniosku przez Przewoźnika. Po otrzymaniu odpowiedzi od Przewoźnika cała niezbędna informacja będzie przekazana przez Agencję do Nabywcy w ciągu 24 godzin od chwili otrzymania odpowiedzi od Przewoźnika.
Niektóre wnioski Nabywcy o wprowadzenie zmian w biletach lotniczych (wsparcie posprzedażowe) mogą być zawieszone ze względu na ograniczenia Przewoźników oraz mogą być dopiero rozpatrzone w ciągu ograniczonego okresu czasu przed dniem/czasem wylotu. Szczegółowa informacja o takich ograniczeniach wprowadzenia zmian w biletach lotniczych wyświetlana jest na Stronie pod czas złożenia takiego wniosku.
Agencja również nie będzie pomagać w zakresie opracowania Twojego wniosku o wprowadzenie zmian w biletach lotniczych w przypadku złożenia takiego wniosku mniej niż 48 godzin przed wylotem pierwszego rejsu z Twojego biletu/trasy, lub w dowolnym późniejszym terminie, ponieważ Agencja nie będzie w stanie opracować Twój wniosek w ciągu tego okresu. W takim wypadku, Nabywca może bezpośrednio otrzymać wsparcie posprzedażowe za bilety lotnicze od odpowiedniego Przewoźnika.
4.9. Anulowanie biletu lotniczego będzie dokonywać się tylko wtedy, gdy Nabywca potwierdzi w rozdziale „Moje konto” warunki anulowania/ zwrotu/ rozliczone kwoty do zwrotu w razie anulowania biletu. Nabywca zobowiązuje się na czas potwierdzać warunki anulowania na stronie internetowej i, w razie zwłoki, sam poniesie wszystkie z tym związane straty. Prosimy zwrócić uwagę, że niektóre bilety nie podlegają zwrotowi, i tryb ich anulowania nie jest stosowany według Reguł taryfy i polityk wewnętrznych Przewoźników.
4.10. Anulowanie biletu lotniczego w ciągu dnia jego wystawienia będzie przeprowadzone przez Agencję z uwzględnieniem zbiorów serwisowych Przewoźnika i stosowaniem Zbioru serwisowego Agencji za opracowanie zamówienia. Zwykle grzywna od Przewoźnika w takim razie nie jest nakładana. Zbiór serwisowy Agencji będzie powiadomiony Nabywcy przy potwierdzeniu kwoty do zwrotu. Po potwierdzeniu przez Państwo rozliczonej kwoty do zwrotu Agencja przekaże Przewoźnikowi wniosek o anulowanie. Przewoźnik ostatecznie określi kwotę do zwrotu i, w razie istnienia, grzywnę. Prosimy zwrócić uwagę, że Przewoźnik ma prawo odmówić w zwrocie biletu lotniczego bez nakładania grzywny. W takim razie Państwo mogą złożyć wniosek o anulowanie biletu lotniczego według Reguł taryfy. Przewoźnicy samodzielnie określają ostateczną kwotę do zwrotu i terminy opracowania wniosków o anulowanie. Agencja tylko przekazuje odpowiednie wnioski do Przewoźnika i nie może mieć na nie wpływu albo nieść odpowiedzialności przed Nabywcą w razie zwłoki w rozpatrzeniu wniosku przez Przewoźnika, albo przy rozliczeniu należnej kwoty do zwrotu (w tym mniejszej kwoty), która była rozliczona przez Agencję i potwierdzona przez Nabywcę.
Dodatkowe warunki anulowania biletu lotniczego mogą być udostępnione klientowi w sekcji „Moje Konto”, bezpośrednio przy tworzeniu wniosku o zwrot/wymianę/zmianę biletu.
4.11. Zwrot środków za bilety lotnicze, które były opłacone bezpośrednio na rzecz Przewoźnika (w tym blokowanie albo rozblokowanie środków na karcie płatniczej Nabywcy), będzie dokonywać się na podstawie warunków bezpośredniej umowy między Nabywcą a Przewoźnikiem. W takim razie Agencja nie będzie nieść odpowiedzialności przed Nabywcą za jakiekolwiek błędy i zwłokę, ponieważ ona nie jest uczestnikiem tych transakcji płatniczych i nie ma na nie żadnego wpływu.
4.12. Zwrot środków opłaconych za niewykorzystany bilet będzie dokonywany w taki sam sposób, w jaki była dokonana opłata Rezerwacji w odpowiednim czasie i zgodnie z daną Umową.
4.13. W razie opłaty biletów lotniczych na rzecz Agencji zwrot będzie dokonany po otrzymaniu środków od Przewoźnika na rzecz Agencji. Agencja nie ma wpływu na zwrot przez Przewoźnika na czas. W razie, gdy opłata była dokonana bezpośrednio na rzecz Przewoźnika, zwrot jest zwykle dokonywany od 10 do 60 dni roboczych, ponieważ Agencja nie ma wpływu na zwrot przez Przewoźnika na czas. Czas zwrotu będzie liczyć się od dnia potwierdzenia kwot do zwrotu przez Nabywcę w rozdziale „Moje konto”.
4.14. Jeśli Pasażer nie przybył na lotnisko i wcześniej nie zawiadomił Przewoźnika o zmianie w podróży, to Przewoźnik może mieć prawo do odmiany rezerwacji nie tylko wobec pierwszego odcinku lotu, ale też wobec następnych odcinków trasy lotu i wobec rejsu powrotnego bez zawiadomienia pasażera. Aby uniknąć anulowania biletów, prosimy skontaktować się z Działem Obsługi klienta albo bezpośrednio z Przewoźnikiem.
4.15. Warunki zwrotu kosztów za zamówione Dodatkowe Usługi Przewoźników (na przykład opłata za nadbagaż) zostaną przekazane Nabywcy po złożeniu wniosku o zwrot, a niniejszy Regulamin stosuje się z uwzględnieniem umowy między Nabywcą i Przewoźnikiem.
5. Usługi lotnicze. Warunki specyficzne dla każdego biletu osobno oraz dla wielu taryf
5.1.Przed dokonaniem Rezerwacji Nabywca zostanie poinformowany przez Agencję o sposobie załatwienia/wystawienia i płatności za bilet (segmentowy lub wiele taryf). Nabywca zobowiązuje się samodzielnie zapoznać się z określonymi warunkami i dokonać uświadomiony wybór warunków Rezerwacji i płatności.
5.2. Rezerwacja wielu taryf. Przy zakupie biletów lotniczych dla dwóch lub więcej Pasażerów (co najmniej dwóch osób dorosłych), Nabywcy może zaproponować się zakup biletów lotniczych w różnych klasach taryfowych. Stosowanie różnych taryf przy załatwieniu/wystawieniu biletów w niektórych przypadkach pozwala obniżyć ogólny koszt lotu. Przy czym, różne klasy taryf biletowych w ramach jednej Rezerwacji nie wpływają na klasę obsługi (biznes, ekonom) Pasażerów. W przypadku rezerwacji wielu biletów lotniczych zasady taryf przewoźnika mogą być różne dla różnych pasażerów w ramach jednej Rezerwacji.
5.3. Bilet segmentowy. Załatwienie/wystawienie biletu jest oddzielnie dla każdego odcinku lotu, a Pasażer ma możliwość odrębnych rezerwacji każdego segmentu lub może wybrać inne warunki podróży. W przypadku rezerwacji biletów na segmenty Zasady taryfowe mogą być różne dla różnych segmentów lotu w jednej rezerwacji.
5.4. Regulamin Świadczenia Usług/Zasady Taryfy Przewoźnika stosują się do każdego biletu lotniczego oddzielnie w przypadku biletów segmentowych lub dla każdego Pasażera w przypadku Rezerwacji wiele taryf, więc mogą różnić się następne warunki:
- Anulowanie/zmiana/zwrot biletów lotniczych;
- Warunki dotyczące transportu bagażu, zwierząt oraz warunki świadczenia Dodatkowych Usług Przewoźników;
- Warunki zwrotu lub nadania alternatyw lotniczych w przypadku odwołania/przenoszenia lotu z winy Przewoźnika. W takim wypadku alternatywa lub zwrot biletu będą oferowane Pasażerowi tylko na loty, wpisane w ramach jednego biletu, i dla każdego pasażera oddzielnie;
- Właściwości wymuszonej zmiany/zwrotu biletu na żądanie Pasażera. W takim wypadku wniosek o zmianę/zwrot biletu z powodu: (i) choroby/śmierci Pasażera lub bliskiego krewnego, (ii)odmowy w wydaniu wizy, dokumenty, które uzasadniają wniosek, - rozpatrują się osobno dla każdego biletu czy Pasażera.
6. Usługi lotnicze. Właściwości biletów Low-cost Przewoźników (Tanie linie lotnicze)
6.1. W przypadku zakupu biletów na „Low-cost” loty (wskazane podczas dokonywania Rezerwacji) obowiązuje następujący Regulamin oraz warunki:
- W przypadku dokonywania rezerwacji, Nabywca może zapoznać się z zasadami taryf odpowiednich Przewoźników na stronie płatności.
- Pobieranie środków z karty płatniczej Nabywcy może zostać dokonane bezpośrednio przez Przewoźnika lub Agencję. Podczas przetwarzania transakcji płatniczej, przez Przewoźników mogą być stosowane dodatkowe prowizje i opłaty zgodnie z warunkami akceptowanymi przez Nabywcę. Przy tym kwota do zapłaty, podana na Portalu może się różnić od kwoty, która zostanie pobrana z karty płatniczej Nabywcy. Agencja nie ma wpływu na zmiany cen, w tym dodatkowe opłaty i prowizje Przewoźnika.
- Dokonując Rezerwacji, zgadzacie się z warunkami ustalenia ceny biletów lotniczych i warunków płatności Przewoźnika. Zgadzacie się, że Agencja nie ponosi odpowiedzialności za warunki ustalone przez Przewoźnika, ponieważ Agencja przekazuje Nabywcy jedynie informacje o polityce ustalania cen, którą Przewoźnik nadaje Agencji, a Agencja nie uczestniczy w transakcjach płatniczych między Nabywcą a Przewoźnikiem.
- Płatności można dokonać wyłącznie za pomocą karty systemu płatniczego Visa i MasterCard, chyba że na stronie internetowej podano inaczej.
- Waluta obciążenia, może zależeć od punktu wyjścia wybranego przez Nabywcę lotu.
- Numer rezerwacji, autoryzowany przez Przewoźnika, jest potwierdzeniem możliwości dokonania lotu, numer biletu elektronicznego nie jest zaś przypisywany.
- Zasady Taryfy Przewoźników "Low-cost" nie przewidują zmiany trasy, nazwiska, imienia oraz imienia po ojcu (jeśli ma to zastosowanie) Pasażera.
- opłacony bilet lotniczy nie podlega zwrotowi.
7. Usługi lotnicze. Warunki serwisu Smart Ticket.
7.1. Dzięki usłudze będziesz w stanie zmienić datę, trasę podróży oraz dane paszportowe, oraz zwrócić bilet, w sytuacji, gdy takie czynności dozwolone są w oparciu o odpowiednie przepisy stosowanej taryfy Przewoźnika. Nie musisz płacić za czynności serwisowe Agencji w przypadku każdej zmiany. Płacisz tylko kary, opłaty oraz różnicę wartości biletu na nową datę/trasę, inne zmiany zgodnie z przepisami Przewoźnika. Jeśli postanowisz zwrócić bilet, kwota do zwrotu ustalana jest w oparciu na przepisy stosowanej taryfy linii lotniczej.
7.2. Kupić usługę możesz tylko w momencie tworzenia rezerwacji. Po dokonaniu rezerwacji i wystawieniu biletu usługa nie jest dostępna.
7.3. Gdy zgodnie z przepisami taryfy biletu nie da się zmienić lub zwrócić, wartość usługi Smart Ticket będzie zwrócona jako bonusy na Twoje konto.
7.4. Wartość usługi jest ustalona zgodnie z ilością biletów w rezerwacji i będzie pokazana na stronie przed dokonaniem zakupu.
7.5. Usługa obejmuje wszystkie bilety w rezerwacji.
7.6.. Wartość usługi nie podlega zwrotowi w następujących przypadkach:
a) przy wymuszonym zwrocie biletu,
b) jeśli nie skorzystałeś z usługi,
c) jeśli bilet został anulowany.
7.7. Jeśli zechcesz zmienić bilet po nie pojawieniu się na lot (no-show), zmiany będą dokonane zgodnie z aktualnymi przepisami taryfy, a wartość usługi Smart Ticket będzie zaliczona jako opłata konsultacyjna Agencji.
Redakcja niniejszego Załącznika 1 Regulaminu nabiera mocy prawnej z 25.09.2017
© 2017 TICKETS.PL. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czy ten artykuł był dla Ciebie użyteczny?
Dziękujemy Ci za udzielenie odpowiedzi
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klientów