Dodatkowe Usługi Agencji są świadczone zgodnie z warunkami Agencji, zawartymi w Regulaminie i tworzą stosunki prawne bezpośrednio między Państwem a Agencją.
Dokonując Rezerwacji, wyrażacie zgodę i upoważniacie Agencje do przetwarzania informacji o stworzonych przez Serwis Rezerwacjach, a także informacji kontaktowych, podanych w Serwisie (imię, adres poczty elektronicznej, numer telefonu) w celu wysłania wiadomości o ofertach specjalnych, promocjach i usługach dodatkowych, dostępnych w Serwisie; oferowania płatne lub bezpłatnych Dodatkowych Usług Agencji, np. usługę sms-wiadomości o opóźnieniu lub skasowaniu lotu; usługę wyszukiwania biletów kolejowych po ich pojawieniu się w sprzedaży; usługę rekomendacji dotyczących wyboru hotelu podczas wyszukiwania biletów lotniczych; usługi ubezpieczenia i inne. W zależności od etapu Rezerwacji, na którym oferowana jest Dodatkowa Usługa Agencji, cena za tę usługę wliczona w cenę Rezerwacji lub proponowana jest oddzielnie. Zamawiając Dodatkową Usługę Agencji, ponosicie pełną i wyłączną odpowiedzialność za przestrzeganie warunków świadczenia Dodatkowych Usług Agencji i zobowiązujecie się, w tym, lecz nie ograniczając się : wykonywać (і) postanowienia i warunki nabycia Dodatkowych Usług Agencji,(іі) dokonać zapłaty wszelkich niezbędnych opłat w określonych terminach i w wysokości określonej w taryfach, na zasadach określonych przez Agencję.
4.1.16. Zmiana informacji Serwisu. Agencja ma prawo według własnego uznania, w każdej chwili i z dowolnych przyczyn: dodawać nowe i/lub usuwać istniejące Usługi Usługodawców/Przewoźników, Dodatkowe Usługi Agencji, Usługi Serwisu i funkcjonalności; zmieniać design; dodawać/usuwać sposoby płatności dostępne dla opłaty Rezerwacji za pomocą Serwisu; wyznaczać/zmieniać koszt usług przed potwierdzeniem Państwa Rezerwacji; zwiększać/zmniejszać wysokość Opłat serwisowych i Dodatkowych Usług Agencji, które pobierane są podczas stworzenia, kupna, anulowania/ zmiany/ zwrotu Usług przed potwierdzeniem Rezerwacji.
4.1.17. Poprawienie błędów. Agencja zastrzega sobie prawo do poprawienia wszelkich oczywistych błędów (w tym w informacji finansowych) w Serwisie oraz Rezerwacjach (opłaconych i nieopłaconych). Jeśli cena Usług w Państwa Rezerwacji została wskazana z oczywistym błędem, zostanie wam zaproponowana (jeśli to możliwe): (і) zmiana Rezerwacji poprzez skorygowanie ceny, lub (іі) anulowanie Rezerwacji bez nakładania żadnych opłat lub kar.
4.1.18. Działania sprzeczne z prawem. Zobowiązujecie się Państwo nie używać żadnego oprogramowania, przeznaczonego dla uszkodzenia infrastruktury Serwisu, naruszenia jego właściwego i prawidłowego funkcjonowania; naruszać ograniczeń nagłówków-HTTP, próbować przechwycić jakiekolwiek informacje i dane osobowe przetwarzane przez Serwis; dekompilować, dezasemblować dane w Serwisie; dopuszczać się działań, które powodują nadmierne obciążenie infrastruktury Serwisu, monitorowanie, automatyzowane usuwanie informacji lub kopiowanie jakichkolwiek danych i informacji z Serwisu, robić "ramki", "zwierciadła", lub w inny sposób ingerować się w działanie Serwisu w dowolny sposób i w jakimkolwiek celu.
Nie jest dozwolone tworzenie kilku profili jednocześnie, celowe zniekształcanie danych osobowych, naśladowanie jakiejkolwiek osoby, tworzenie fikcyjnych Rezerwacji i innych. Wszelkie oszustwa (próby oszustwa) dotyczące korzystania z Serwisu oraz płatności kartą za pośrednictwem Serwisu są przedmiotem docjodzenia, a osoby odpowiedzialne zostaną przyciągnęte się do odpowiedzialności zgodnie z prawem krajowym i międzynarodowym. Oszustwa (lub ich próby) w zakresie Rezerwacji lub zakupu usług przez Serwis internetowy mogą powodować problemy z uzyskaniem wizy, rejestracją na lot lub innym korzystaniu z Usług.
4.1.19. Ograniczenie w dostępie do Serwisu. W celu podjęcia zaplanowanych i nieplanowanych prac technicznych i profilaktycznych lub w przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu w każdej chwili i z jakiegokolwiek powodu uprzedniego bez wyjaśnień i powiadomienia Agencja ma prawo według własnego uznania odmówić komukolwiek dostępu do tego Serwisu, korzystania z zakładki "Moje konto" i dokonywania Rezerwacji, zawieszając/blokując dostęp do Serwisu i/lub usuwając zakładki "Moje konto" w Serwisie.
4.2.Reguły i uwagi dotyczące zamówienia Usług
4.2.1. Przestrzeganie Regulaminu Świadczenia Usług. Dokonując Rezerwacji, Nabywca i Pasażerowie potwierdzają, że są zapoznali się i zgadzają się z niniejszym Regulaminem, Regulaminem Świadczenia Usług/Zasadami Taryf wybranych Usługodawców/Przewoźników, warunkami świadczenia Dodatkowych Usług Agencji, w tym warunkami anulowania /zmiany/zwrotu usług (a także warunkami Przewoźników w połączeniach przelotowych, w przypadku wystawienia biletu transferowego (pod warunkiem, że jest wystarczająco czasu na transfer, załatwienia wiz tranzytowych i inne), jaki został zaprezentowany i zaakceptowany przez Kupującego w ramach procesu Rezerwacji. Wszelkie naruszenie niniejszych zasad oraz Regulaminu Świadczenia Usług/Zasad Taryfowych lub Dodatkowych Usług Agencji może skutkować anulowaniem rezerwacji, odmową dostępu do nabytych usług bez zwrotu zapłaconych pieniędzy; Potrącenie zaliczki bez zwrotu pieniędzy; Zwrócenie na swój koszt wszelkich strat poniesionych przez Agencję lub Usługodawcę/Przewoźnika w wyniku takiego naruszenia.
Zaznaczając pole wyboru przed dokonaniem rezerwacji, potwierdzacie, że zapoznaliście się i zgadzacie się z niniejszym Regulaminem.
4.2.2. Wybór usług.Wszystkie etapy dokonania Rezerwacji można podsumować następująco: wybór zakresu i rodzaju usług, wybór tras i dat, wybór lotów, zakwaterowanie, wprowadzanie danych Pasażerów (dane Pasażerów, w których imieniu dokonuje się Rezerwacji) oraz dane dotyczące Nabywcy, wybór metody płatności są dokonywane według własnego uznania Nabywcy. Informacje podane przez Nabywcę w momencie dokonywania rezerwacji są automatycznie rejestrowane w systemie rezerwacji, globalnym systemie dystrybucji/GDS) i/lub wewnętrznym systemie rezerwacji Usługodawcy/Przewoźnika w celu potwierdzenia rezerwacji i świadczenia usług. Niektórzy Usługodawcy/Przewoźnicy mogą wymagać od Kupującego uzgodnienia i zrzeczenia się roszczeń przed skorzystaniem z oferowanych usług. Jeśli nie zgadzacie się Państwo z tymi Regulaminami, należy wstrzymać proces Rezerwacji i nie korzystać z tych usług.
4.2.3. Zmiana Warunków świadczenia usług. Pasażerowie/Klienci zobowiązani są przybywać do miejsca świadczenia Usług na czas i ponoszą wyłączną odpowiedzialność za niezgłoszenie się lub późniejsze przybycie do miejsca świadczenia Usług, niemożliwość korzystania z Usług z powodu niezgodności z niniejszym Regulaminem lub Regulaminem Świadczenia Usług / Zasadami Taryfy. Niniejsze postanowienie nie ogranicza praw gwarancyjnych konsumenta.
4.2.4. Początek korzystania z usług. Pasażerowie/Klienci są zobowiązani do przybycia na miejsce świadczenia usług w odpowiednim czasie (np. nie później niż w terminie określonym przez Przewoźnika/Usługodawcę) i ponoszą wyłączną odpowiedzialność za niestawienie się lub spóźnienie się na miejsce świadczenia Usług lub brak możliwości korzystania z Usługi z powodu nieprzestrzegania warunków niniejszego Regulaminu lub Regulaminu Świadczenia Usług.
4.2.5. Formalności celne i graniczne i kompletność dokumentów dla korzystania z Usług. Nabywca i Pasażerowie są odpowiedzialni za: przygotowanie, dostępność i poprawne uzyskanie wiz oraz dokumentów wymaganych do przekroczenia granicy krajów wyjazdu, tranzytu (nawet jeśli pasażerowie nie opuszczają portu lotniczego lub samolotu) oraz kraj przyjazdu; Terminowe dostarczenie do Agencji danych dotyczących paszportu, informacji wizowych oraz danych dotyczących miejsca pobytu Pasażerów w kraju przybycia jest potrzebne dla dokonania Rezerwacji, jeśli jest to wymagane przez Przewoźnika / Usługodawcę. Agencja dostarczy Zamawiającemu ogólne informacje dotyczące wymagań paszportowych i wizowych oraz przewidywalnych okresów ich uzyskania, jak również informacji dotyczących wymaganych formalności zdrowotnych przed dokonaniem Rezerwacji.
Nabywca i Pasażer potwierdzają, że są świadomi i, zobowiązują się samodzielnie spełniać wszystkie wymogi kraju, do którego podróżują, w tym wymagania dotyczące paszportów i innych formalnych dokumentów, w tym warunki dotyczące pozostałego okresu ważności Paszportu wymaganego dla wjazdu do kraju przybycia; Uzyskanie dokumentów wymaganych do wyjazdu i wjazdu: wydanie wizy, zakup biletu powrotnego przy wjeździe do kraju z systemem bezwizowym; Zgodność z innymi wymogami niezbędnymi do wjazdu do kraju (ubezpieczenie zdrowotne, konieczność szczepień, dowód posiadania wystarczających środków itp.); uzyskanie dokumentów podróży osób poniżej 18 (osiemnastego) roku życia; uzyskanie dokumentów do przewozu zwierząt i roślin oraz warunków ich rozmieszczenia w miejscu Świadczenia Usług; zezwolenia na transport sprzętu, instrumentów muzycznych, broni, dzieł sztuki i innych zezwoleń oraz zatwierdzeń. Pasażerowie ponoszą wyłączną odpowiedzialność za ważność paszportów, pozwoleń na wyjazd nieletnich dzieci oraz innych dokumentów wymaganych do przekroczenia granicy, oraz za dokładność informacji zawartych w tych dokumentach. Pasażer zobowiązany jest do uzyskania niezbędnych informacji o deportacji w konsulacie danego kraju i zostanie poinformowany, że deportacja Pasażera posiadającego nieprawidłowe dokumenty podróży spełnia się kosztem Pasażera, z lub bez nałożenia kar.
Nabywca i Pasażer potwierdzają, że są świadomi wymagań i zasad dotyczących formalności celnych i granicznych kraju wyjazdu i przybycia, przepisów dotyczących przewozu bagażu, a także zasad postępowania w kraju tranzytu lub przybycia i powinni przestrzegać tych zasad.
4.2.6. Środki wsparcia technicznego Serwisu i informowania o usługach.
Tel: +48 (222) 092 543, w języku angielskim: 24/7, w języku polskim: poniedziałek-piątek, od 9.00 do 6.00. (Według taryf operatorów).
E-mail:
[email protected].
W przypadku próby kontaktu z Agencją w jakikolwiek inny sposób niż określony w niniejszej sekcji Regulaminu, prośba może zostać niezaakceptowana. Dział Obsługi Klienta nie odpowiada na wiadomości wysłane na adres e-mail:
[email protected], w tym wiadomości wysłane w odpowiedzi na pismo wysłane przez Agencję z podanego adresu.
Kontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta w celu uzyskania informacji o Rezerwacji i/lub kwestiach związanych z dostępem do zakładki "Moje Konto" może wymagać autoryzacji /identyfikacji Klienta. Lista pytań i informacji wymaganych do autoryzacji Serwisu Klienta jest definiowana i zmieniana wyłącznie przez Agencję i w dowolnym momencie. Pasażerowie, na rzecz których dokonano Rezerwacji powinni zostać powiadomieni przez Kupującego, iż w celu autoryzacji Dział Obsługi Klienta może wymagać informacji dostępnych tylko osobom, na rzecz których dokonano Rezerwacji za pośrednictwem zakładki "Moje Konto". Agencja nie ponosi odpowiedzialności i nie rekompensuje żadnych kosztów poniesionych wskutek wykrycia braku zgodności danych podczas procesu autoryzacji dokonanej przez Dział Obsługi Klienta. Niniejsze postanowienie nie ogranicza praw gwarancyjnych konsumenta.
5. REJESTRACJA W SERWISIE INTERNETOWYM
5.1. W celu skorzystania z usług oferowanych w Serwisie Użytkownik powinien dokonać rejestracji na stronie internetowej. Podczas rejestracji Użytkownik powinien podać następujące dane:
- adres poczty elektronicznej (następnie stosuje się jako login);
- imię i nazwisko;
- numer telefonu;
- hasło dostępu.
5.2. Hasło dostępu. Hasło jest generowane automatycznie oraz wysyłane do Użytkownika na adres poczty elektronicznej (e-mail) podany podczas rejestracji. Możecie zmieniać Państwo hasło w zakładce "Moje konto". W razie potrzeby można użyć formuły "resetowanie hasła" w Serwisie. Należy użyć silnego hasła, aby uzyskać dostęp do zakładki "Moje konto" i nie udostępniać tych danych osobom trzecim.
5.3. Sposoby rejestracji. Użytkownik ma możliwość założenia konta w Serwisie w jeden z 3 sposobów:
- pełna rejestracja za pomocą aplikacji w Serwisie internetowym;
- natychmiastowa rejestracja za pomocą aplikacji w Serwisie, poprzez użycie konta na portalu społecznościowym, oznaczająca podanie powyższych danych na późniejszym etapie;
- automatyczne uzyskanie dostępu do konta po dokonaniu rezerwacji. W tym wypadku do utworzenia zakładki "Moje konto" zostaną użyte dane pierwszego pasażera.
5.4. Użytkownik ma prawo swobodnego dostępu do swoich rezerwacji i informacji osobowych określonych w Serwisie w zakładce "Moje konto" , wykorzystując adres e-mail (login) i hasło otrzymane przez pocztę elektroniczną po rejestracji. Istnieje również możliwość dostępu do zakładki "Moje konto" za pośrednictwem autoryzacji przez wiadomość SMS, która zostanie wysłana pod numer telefonu.
5.5. Dokonując rejestracji w Serwisie, zostaniecie Państwo poproszony o wyrażenie zgody na warunki niniejszego Regulaminu. Jeśli nie zgadzacie się z Regulaminem, należy zaprzestać korzystania z Serwisu natychmiast.
6. POSTANOWIENIA OGÓLNE: REZERWACJA, ZAKUP. OPŁATA
6.1. Postanowienia ogólne. Rezerwacja
6.1.1. Dokonując rezerwacji za pośrednictwem Serwisu, Użytkownik jest zobowiązany do podania swoich danych osobowych oraz podania danych osobowych Pasażerów/Klientów, jeśli jest to niezbędne dla dokonania Rezerwacji wybranej Usługi, w szczególności:
- Imię/imiona i nazwisko;
- Dane dowodu osobistego (np. Numer i seria paszportu);
- Datę urodzenia;
- Płeć;
- Obywatelstwo;
- Inne dane niezbędne do rezerwacji i korzystania z Usług.
6.1.2. W przypadku, gdy dane osobowe podane w Rezerwacji, nie odpowiadają danym, określonym w dowodzie osobistym Pasażera / Klienta lub są określone nieprawidłowo (np. błędne Imię i nazwisko), Pasażer / Klient nie mają prawa do otrzymania usług. Niniejsze postanowienie nie ogranicza praw gwarancyjnych konsumenta.
6.1.4. System Rezerwacji może oferować dodatkowe usługi Przewoźników/Usługodawców i/lub Dodatkowe Usługi Agencji podczas dokonania Rezerwacji (na przykład ubezpieczenie bagażu na czas lotu lub SMS - wiadomości).
6.1.5. Zmiana danych w Rezerwacji. Należy pamiętać, że zmiana Państwa danych osobowych lub danych jednego z Pasażerów ( w szczególności korekta błędów), zmiana trasy lub dat podróży w bilecie lotniczym może być podstawą do zmiany biletu i wydania nowego biletu zgodnie z nową taryfą, a także ustalenie nowego kosztu Rezerwacji zgodnie z warunkami Usługodawcy/Przewoźnika. Pod czas wprowadzenia zmian w Rezerwacje, Nabywca ponosi odpowiedzialność za wszelkie możliwe ryzyko finansowe związane z anulowaniem/zmianą/zwrotem biletów, opłatą serwisową ze względu na zmiany dokonane w Rezerwacji, stworzenie nowej Rezerwacji, Zmianę taryfy, podatki, karami, koszty wymiany walut itp. Dlatego prosimy o uważne wypełnienie wszystkich danych w Rezerwacji. Agencja dokłada wszelkich starań, by zweryfikować informacje wprowadzone w trakcie Rezerwacji, lecz nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe, niepełne czy niedokładne wypełnienie danych osobowych przez Państwa i innych Pasażerów/Klientów oraz za związane z nimi straty.
6.1.6. Anulowanie nie opłaconych/opłaconych Rezerwacji. Terminy płatności Rezerwacji są określane przez Usługodawców/Przewoźników, a Agencja nie może wpływać na zmianę terminu płatności za Usługi i nie ponosi odpowiedzialności za anulowanie takich rezerwacji.
Rezerwacja, która jeszcze nie została przyjęta, zostanie automatycznie anulowana bez zapłaty kary w następujących przypadkach: (i) jeśli do momentu zakończenia wszystkich czynności Rezerwacji, usługi zostały anulowane (wyprzedane) przez Przewoźnika/Usługodawcę (na przykład wszystkie bilety zostały sprzedane osobom trzecim, korzystając z usług podmiotów trzecich lub bezpośrednio przez Przewoźnika); (ii) jeśli do momentu wprowadzenia kodu unikalnego w celu potwierdzenia płatności, usługi zostały anulowane (wypłacone) przez Przewoźnika/ Usługodawcę; (Iii) jeśli w ciągu określonego terminu nie dokonano/potwierdzono płatności za Rezerwację.
Niniejszym zgadzacie się Państwo, że w przypadku wprowadzenia zmian w Rezerwacji i stworzenia nowej Rezerwacji koszty tych samych usług mogą się różnić (tzn. zwiększyć się).
6.1.7. Potwierdzenie zamówienia. Wszystkie Rezerwacje i ich status są dostępne do sprawdzenia w zakładce "Moje konto". Po każdym wybranym i zakończonym działaniu w Serwisie zalecamy odświeżać stronę przeglądarki, aby uzyskać najnowsze informacje o statusie rezerwacji.
Po opracowaniu Rezerwacji przez System Rezerwacji, na e-mail i/lub numer telefonu zostanie wysłana wiadomość przez Agencję/Usługodawcę/Przewoźnika o statusie Rezerwacji. Usługa jest uważana za dostarczoną właściwie i w pełnym zakresie przez Agencję (i) po wyświetleniu w zakładce "Moje Konto" informacji o opłaconej lub potwierdzonej Rezerwacji oraz udostępnieniu możliwości pobrana dokumentu elektronicznego/ formularzu biletu opłaconej lub potwierdzonej Rezerwacji (np. bilet elektroniczny/potwierdzenie podróży, voucher elektroniczny, polisa ubezpieczeniowa, formularz biletu) oraz (ii) wysłanie odpowiedniego potwierdzenia i/lub dokumentu elektronicznego/formularza biletu opłaconej lub potwierdzonej Rezerwacji (np. bilet elektroniczny/ potwierdzenie podróży, voucher elektroniczny, polisa ubezpieczeniowa, formularz biletu) na adres e-mail lub telefon Klienta. Potwierdzeniem czasu, kiedy dokument elektroniczny został wysłany, uznaje się czas, kiedy Agencja nie może anulować jego wysłania.
6.1.8. Dokument elektroniczny/formularz biletu dla wybranego typu Usług jest wysyłany Kupującemu na podany podczas Rezerwacji lub w inny określony sposób adres e-mail. Dokument elektroniczny dla wybranego typu Usług (np. bilet elektroniczny / plan podróży, voucher elektroniczny, polisa ubezpieczeniowa, bilet, formularz rezerwacji) potwierdza zakup lub Rezerwacje Usługi , a także potwierdza prawo określonych w dokumencie osób , do korzystania z Usług od wybranego usługodawcy/przewoźnika (np. na Zrealizowanie podróży). Agencja nie ma obowiązku wysłania żadnych dokumentów elektronicznych przed otrzymaniem od Zamawiającego pełnej opłaty.
Dokument podróży (bilet elektroniczny) wystawiany jest przez Agencję po jego autoryzacji przez Przewoźnika w Systemie Rezerwacji. Kupujący zostanie należycie poinformowany o potwierdzeniu Rezerwacji po dokonaniu płatności, chyba że Przewoźnik/Usługodawca ustali inne warunki.
Prosimy pamiętać, że niektóre dokumenty elektroniczne/formularze biletów są wymieniane na bilety bezpośrednio w kasie usługodawcy/przewoźnika przed korzystaniem z Usług. Nie opłacone przez Serwis Rezerwacje mogą przewidywać płatności gotówką w kasie usługodawcy/przewoźnika przed rozpoczęciem świadczenia Usług. W przypadku, gdy Klient nie dokona wymiany dokumentów elektronicznych/formularza biletu na bilet (w odpowiednich wypadkach), Klient nie będzie uprawniony do korzystania z usług, świadczonych przez Przewoźnika/Usługodawcę, a Agencja nie ponosi zatem odpowiedzialności.
Pasażer zobowiązuje się sprawdzać swoją pocztę elektroniczną oraz inne środki komunikacji, wskazane podczas procesu Rezerwacji, dotyczące otrzymania informacji o stworzonych Rezerwacjach i/lub dokumencie elektronicznym dla opłaconej Rezerwacji. Pasażer zobowiązuje się sprawdzać informacje, określone w dokumencie elektronicznym, i samodzielnie go wydrukować. Przewoźnik/Usługodawca przed rozpoczęciem świadczenia Usług może zażądać u Pasażera/Klienta dokument tożsamości lub biletu na nośniku papierowym. Przewoźnik/Usługodawca może odmówić świadczenia Usług Pasażerowi, jeśli ten nie ma ważnego biletu, dokumentu tożsamości oraz innych dokumentów niezbędnych do korzystania z Usługi.
6.1.9. Wiadomości od Usługodawców/Przewoźników.Jeśli jest to konieczne w uzgodnionej odpowiedniej Usłudze, można również otrzymywać wiadomości elektroniczne od Usługodawców/Przewoźników dotyczące Rezerwacji (w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej). Agencja nie kontroluje i nie odpowiada za żadną komunikacje między Użytkownikiem a Usługodawcą/ Przewoźnikiem, która odbywa się bez pośrednictwa tego Serwisu.
6.1.10. Rabaty i oferty specjalne. Jeśli Usługa przewiduje uzyskiwanie zniżek dla osoby fizycznej, skierowanej przez Usługodawców/ Przewoźników dla określonej grupy wiekowej ("dziecko" i/lub "niemowlę"), wiek dziecka i niemowlęcia powinien zostać przyporządkowany do odpowiednich kategorii wiekowej ("Dziecko", "Niemowlę") ustalonej przez odpowiedniego Przewoźnika/ Usługodawcę w dniu zakończenia podróży lub zakończenia korzystania z Usługi, chyba że na Stronie internetowej podano inaczej. Wiek Klienta/Pasażerów potwierdza się odpowiednimi dokumentami (dowód osobisty/akt urodzenia dziecka/inne dokumenty tożsamości). Wymagania dotyczące formularza i danych takiego dokumentu tożsamości są ustalane przez Przewoźnika/Usługodawcę.
6.2. Postanowienia ogólne. Opłata
6.2.1. Wybór metody płatności i szczegółów płatności. Nabywca samodzielnie wybiera sposób płatności za Rezerwację z zakresu możliwych i dostępnych w momencie dokonywania rezerwacji.
W przypadku opłaty kartą Kupujący podaje informacje dotyczące kart płatniczych, a mianowicie: numer karty, termin ważności, kod CVC / CVV oraz imię właściciela karty, a także wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych i płatniczych przez Agencję / Usługodawcę / Przewoźnika / System Płatniczy dla przelewu środków za Rezerwację.
Agencja może udostępnić Państwu jeden lub kilka sposobów płatności za Rezerwację, w zależności od konkretnych usług świadczonych na podstawie umowy między Agencją a odpowiednim Przewoźnikiem/ Usługodawcą. Agencja ma prawo w każdej chwili i według własnego uznania zmienić lub usunąć wszelkie sposoby płatności w Serwisie bez obowiązku aktualizacji i zmian niniejszego Regulaminu.
6.2.2. Upoważnienie do przetwarzania transakcji płatniczej. Wybierając i potwierdzając metodę płatności za Zamówienie, Kupujący upoważnia Agencję lub Dostawcę Usług/Przewoźnika/System Płatności do pobrania z podanej karty płatniczej/konta bankowego pełnej kwoty Zamówienia, podanej na Stronie, wraz z opłatami serwisowymi, prowizjami, dodatkowymi opłatami za przelew, kwotą ewentualnej konwersji walut oraz różnicami kursowymi, które mogą zostać zastosowane podczas realizacji płatności za Zamówienie. Kupujący upoważnia również te osoby do użycia jego danych płatniczych i osobowych w celu (i) zakupu i opłacenia zamówionych Usług, (ii) przetworzenia zwrotów płatności, jeśli to konieczne. Jeśli Kupujący zdecyduje się na dokonanie płatności bezpośrednio na rzecz Agencji, Kupujący bierze na siebie odpowiedzialność za koszty przetwarzania transakcji płatniczej w uzgodnionej kwocie, jak wskazano w procesie Zamówienia przed jego utworzeniem.
Wybierając jakąkolwiek metodę płatności za Zamówienie, uznajesz fakt, że Agencja po otrzymaniu środków na opłatę usług przekazuje je odpowiedniemu Przewoźnikowi/Dostawcy Usług.
6.2.3. Wystarczająca ilość środków na opłatę. W momencie dokonywania Rezerwacji oraz w przypadku płatności kartą/kontem bankowym Kupujący posiada wystarczającą ilość środków potrzebnych do pełnej opłaty za Rezerwacje, w tym możliwe dodatkowe koszty, związane z przetwarzaniem płatności, przewalutowaniem. Saldo na karcie płatniczej/koncie bankowym powinno być wystarczającym dla pokrycia wszystkich dodatkowych kosztów. Agencja nie ponosi odpowiedzialności za anulowanie rezerwacji i koszty poniesione przez Kupującego z powodu braku środków na karcie płatniczej/koncie bankowym.
6.2.4. Transakcje płatnicze. Podczas tworzenia Zamówienia środki na karcie płatniczej/koncie bankowym mogą zostać tymczasowo zablokowane, a następnie pobrane w wysokości uzgodnionej kwoty Zamówienia. Środki mogą być pobrane z karty płatniczej przez Agencję/Przewoźnika/Dostawcę Usług/System Płatności jednym lub kilkoma płatnościami (na przykład za każdy bilet osobno, w przypadku rezerwacji kilku biletów/noclegów lub zamówienia kilku usług jednocześnie). Pobranie środków może nastąpić w momencie tworzenia Zamówienia lub w ciągu 30 (trzydziestu) dni roboczych bądź dłużej po utworzeniu Zamówienia, zgodnie z zasadami Dostawcy Usług/Przewoźnika. Kupujący zobowiązuje się podjąć wszelkie kroki, aby pobranie środków z karty płatniczej było możliwe i dostępne w dowolnym momencie dla Agencji/Dostawcy Usług/Przewoźnika/Systemu Płatności (na przykład wszystkie ograniczenia i limity banku wydawcy karty powinny zostać usunięte przez Kupującego przed faktycznym pobraniem środków z konta).
6.2.5. Weryfikacja transakcji płatniczych. Wszystkie rezerwacje umieszczone w Serwisie internetowym są weryfikowane przez Agencję, która używa wszelkich środków w celu sprawdzenia legalności transakcji płatniczych, w szczególności danych, które są dostępne pod linkiem, zgodnie z zasadami i standardami ochrony płatności oraz polityką zwalczania nadużyć.
Agencja zastrzega sobie prawo odmowy świadczenia usług lub dodatkowo zażądać dokument właściciela karty płatniczej, jeśli istnieją wystarczające powody, aby sądzić, że transakcja z użyciem danej karty płatniczej może być podejrzana/fałszywa. By zweryfikować tożsamość właściciela karty płatniczej i jego prawomocności w odniesieniu do korzystania z karty płatniczej w celu opłaty za Usługi w Serwisie, Agencja może zażądać od Nabywcy:
- Kopię niektórych stron dowodu osobistego/ innego dokumentu tożsamości;
- Kopia obu stron karty płatniczej (pierwsze sześć i ostatnie cztery cyfry w numerze karty muszą być wyraźnie widoczne, kody CVC / CVV trzeba ukryć).
Zobowiązujecie się na żądanie i w terminie wskazanym przez Agencję, nadesłać powyższe kopie dokumentów przez pocztę elektroniczną, w rozmiarze i formacie, które spełniają wymogi Agencji. W przypadku nieprzedstawienia wymaganych dokumentów w odpowiednim terminie lub w przypadku wątpliwości co do ich wiarygodności Agencja zastrzega sobie prawo do anulowania rezerwacji bez żadnego wyjaśnienia. Opłacone koszty za Rezerwacje zostaną zwrócone na kartę płatniczą nabywcy, a środki zablokowane na karcie płatniczej Nabywcy zostaną odblokowane.
Należy pamiętać, że weryfikacja transakcji płatniczych przeprowadza się przez Agencję wyłącznie w godzinach pracy biura. W związku z tym każda transakcja płatnicza zamówionych Usług w innych godzinach zostanie zrealizowana w najbliższym dniu roboczym. Agencja nie ponosi odpowiedzialności za koszty poniesione przez Klienta w wyniku takich weryfikacji.
6.2.6. Waluta. Rozliczenia między Agencją a Nabywcą dokonywane są w euro (EUR) lub w złotych polskich (PLN). Określenie waluty, w której nastąpi rozliczenie oraz zostanie obciążony rachunek Nabywcy nastąpi na stronie internetowej. Rozliczenia pomiędzy Nabywcą a odpowiednimi Usługodawcami/Przewoźnikami są dokonywane/przetwarzane w oparciu o ustalone między nimi zasady rozliczeń. W takim przypadku waluta, którą obciążone zostanie konto Nabywcy może różnić się od waluty podanej na stronie internetowej. Dokonując Rezerwacji wyrażacie zgodę na otrzymanie wiadomości o warunkach kształtowania ceny za Rezerwacje, opłaty pobieranej z konta, warunków płatności i przewalutowania.
6.2.7. Dodatkowe koszty związane z przetwarzaniem transakcji płatniczych. Nabywca ponosi całkowitą i wyłączną odpowiedzialność za kwotę ewentualnych wydatków poniesionych z tytułu wymiany walut, a także inne określone wydatki, które mogą zostać doliczone do ceny Rezerwacji przez bank wystawiający kartę płatniczą/System Płatniczy/Operatora płatności Usług infrastruktury/dostawcę usługi. Nabywca zobowiązuje się samodzielnie zapoznać się z zasadami, taryfami i opłatami bankowymi, kursami wymiany walut, które mogą być stosowane do płatności za Rezerwacje w Serwisie Internetowym. Akceptujecie i zgadzacie się, że Agencja nie rekompensuje Nabywcom kosztów poniesionych w przypadku dodatkowych przewalutowań i różnic walutowych, ponieważ podaje tylko Nabywcy informacji dotyczących polityki cenowej Przewoźnika, a nie jest zaangażowana w tworzenie Interakcji między stronami, które obsługują transakcje płatnicze od czasu ich utworzenia do pobrania środków z konta Nabywcy, jak również podczas procesu zwrotu.
6.2.8.Kursy wymiany walut, są dostępne na stronie internetowej, oparte na różnych publicznie dostępnych źródłach i są wykorzystywane wyłącznie w celach informacyjnych. Kurs wymiany walut nie jest aktualizowany codziennie, a faktyczne ceny mogą różnić się od aktualnych kursów wymiany dla transakcji płatniczych.
6.2.9. Przewalutowanie i prowizje bankowe: Zgodnie z regulaminem niektórych Przewoźników/Usługodawców wniosek o naliczenie kwoty Rezerwacji z karty płatniczej Nabywcy może zostać przekazana z banków, znajdujących się poza granicami kraju, w którym dokonano Rezerwacji. Bank wystawiający kartę płatniczą może rozważyć Rezerwację jako transakcję międzynarodową, ponieważ o pobieranie kosztów wnioskują Usługodawcy/Przewoźnicy zagraniczni. Może to oznaczać obciążenie Nabywcy dodatkowymi kosztami.
- Kurs walutowy oraz kwota płatności za transakcję międzynarodową są ustalane wyłącznie przez bank wystawiający kartę płatniczą w dniu, w którym transakcja zostaje realizowana. Należy pamiętać, że data realizacji transakcji płatniczej może się różnić od daty dokonania Rezerwacji na stronie internetowej.
- W przypadku gdy Rezerwacja dokonywana jest poza granicami kraju, w którym została wydana karta płatnicza lub waluta płatności różni się od waluty karty płatniczej, bank może przeliczyć kwotę płatności na walutę lokalną, pobrać prowizję za przewalutowanie i opłatę za transakcję międzynarodową. W związku z tym kwota wskazana w potwierdzeniu transakcji płatniczej może być w walucie lokalnej i kwota ta może różnić się od kwoty podanej na stronie podsumowania płatności za Rezerwacje.
- Przewalutowanie i prowizje bankowe mogą powstać zarówno na etapie opłaty, jak i na etapie zwrotu kosztów w przypadku anulowania rezerwacji.
6.3. Postanowienia ogólne. Zwrot
6.3.1. Zwrot środków pieniężnych za Rezerwacje zawsze dokonuje się według obowiązujących postanowień niniejszego Regulaminu, Regulaminu Świadczenia Usług/Zasad Taryfy, innych zaleceń i instrukcji udzielonych przez Usługodawcę/Przewoźnika, a także przepisów obowiązującego prawa.
6.3.2. Procedura ubiegania się o zwrot środków pieniężnych oraz jej techniczne opracowanie, a mianowicie zwrot środków pieniężnych na rzecz Użytkownika, podlega regulowaniu przez Regulamin Świadczenia Usług/Zasady Taryfy oddzielnie dla każdej Usługi.
6.3.3. Agencja dokona zwrotu, wykorzystując te same sposoby płatności, jakich Nabywca użył do pierwotnej transakcji, chyba że Nabywca wyraźnie postanowił inaczej i pod warunkiem, że Nabywca nie ponosi żadnych kosztów w wyniku takiego zwrotu. Agencja jest uprawniona do żądania od Nabywcy, który inicjuje zwrot kosztów, dostarczenia kopii uzupełniających dokumentów. Poprzez złożenie wniosku o zwrot środków Nabywca powinien w jasny i precyzyjny sposób poinformować Agencję o przyczynach zwrotu. Nabywca jest całkowicie i wyłącznie odpowiedzialny za niezłożenie niezbędnych dokumentów, a także braku poinformowania Agencji w sposób jasny i precyzyjny sposób o przyczynach zwrotu.
6.4. Postanowienia ogólne. Odstąpienie od umowy
6.4.1. Z zastrzeżeniem przepisów niniejszego Regulaminu, w przypadku, gdy Nabywca jest konsumentem zgodnie z art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta, posiada on ogólne prawo odstąpienia od umowy zawartej z Agencją oraz Umowy o Świadczenie Usług przez Usługodawcę/Przewoźnika w ciągu 14 dni bez podania przyczyny.
6.4.2. Zwolnienia od prawa odstąpienia od umowy. W przypadkach wymienionych w art. 38 Ustawa o Prawach Konsumentów nie przysługuje Państwu prawo do odstąpienia od umowy, w szczególności nie przysługuje Państwu prawo odstąpienia od następujących usług:
- Umowy o świadczenia usług drogą elektroniczną zawartej między Użytkownikiem a Agencją po pełnym wykonaniu usługi, jeśli jej wykonanie rozpoczęło za Państwa uprzednią wyraźnej zgodą i potwierdzeniem ,że utracicie prawo odstąpienia od umowy po pełnym wykonaniu przez Agencję umowy. Przed dokonaniem Rezerwacji w Serwisie internetowym zostają Państwo poinformowani i poproszeni o wyrażenie zgody na to, że utracicie prawo odstąpienia od umowy serwisowej z Agencją po dokonaniu Rezerwacji. Z tego powodu prawo odstąpienia od umowy nie ma zastosowania do umowy o świadczenie usług z Agencją po pełnym wykonaniu jej przez Agencję, czyli kiedy otrzymaliście bilet.
- Umowy między Użytkownikiem a Usługodawcą/Przewoźnikiem w zakresie świadczenia usług zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeśli umowa ta przewiduje określoną datę lub okres świadczenia usługi. Agencja w tym zakresie działa jedynie jako pośrednik i nie jest stroną umowy o świadczenie usług między Użytkownikiem a Usługodawcą/Przewoźnikiem. Zgodnie z prawem Użytkownik nie będzie mógł korzystać z prawa odstąpienia od umowy, jeśli usługi są świadczone do określonej daty lub w określonym terminie, lub jeżeli zawarcie umowy przewiduje rezerwację niektórych zasobów a umowę zawarto w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi.
Jeśli Użytkownik zamierza zwrócić lub anulować bilety/vouchery, kupione od Usługodawcy/Przewoźnika za pośrednictwem Serwisu, stosowany jest odpowiedni Regulamin Świadczenia Usług/Zasady Taryfy Usługodawcy/Przewoźnika. W związku z faktem, iż podczas rezerwacji zapoznali się Państwo i zgodzili na powyższe Regulaminy, będą miały one zastosowanie podczas zwrotu lub anulowania biletu/voucheru.
6.4.3. W przypadku zwolnienia z postanowień określonych w art. 6.4.2. o prawie do odstąpienia od umowy zobowiązują się Państwo powiadomić nas (Tickets.PL LLC, Polska, Warszawa, ul. Złota, 61, 00-819,
[email protected]) o decyzji odstąpienia od umowy przez jednoznaczne oświadczenie (np. List wysłany pocztą lub pocztą elektroniczną). Jeśli wystąpicie o odstąpienie od umowy i jeśli jest to zgodne z prawem, jesteśmy zobowiązani zwrócić Państwu wszelkie dokonane płatności otrzymane od Państwa bez opóźnienia,
a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia otrzymania informacji o Państwa decyzji o rezygnacji z niniejszej umowy. Dokonamy takiego zwrotu z użyciem tych samych sposobów płatności, jakie zostały wykorzystane dla spełnienia oryginalnej transakcji, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej; W każdym przypadku nie ponosicie Państwo żadnych opłat w wyniku takiego zwrotu kosztów.
7. OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
7.1. Agencja dokłada wszelkich starań, by informacje zawarte na stronie internetowej były dokładne i wiarygodne. Zgadzacie się, że informacje o Usługach (rozkład jazdy, dane statystyczne dotyczące przyjazdu/odjazdu, opisy usług, zdjęcia, pliki multimedialne, rankingi, przewodniki, pogoda, kursy walut, nowiny o turystyce, materiały informacyjne o krajach, miastach, wydarzeniach, ceny, taryfy, rabaty, i inne) są zazwyczaj dostarczane przez poszczególnych Usługodawców/Przewoźników jako dostawców takich informacji lub są uzyskiwane ze źródeł publicznych i wykorzystywane wyłącznie w celach informacyjnych oraz dla Państwa wygody. Takie informacje opublikowane w Serwisie mogą zawierać nieścisłości i błędy, w tym błędy w cenach, taryfach i innych informacjach finansowych. Agencja nie składa żadnych oświadczeń ani gwarancji dotyczących wykorzystania takich informacji i nie udziela żadnej gwarancji, że te informacje są kompletne, rzetelne, prawidłowe, przydatne, aktualne, sprawdzone i nie zawierają żadnych błędów (w szczególności wyraźnych czy drukarskich) itd. oraz nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie z tych informacji i związane z tym straty, oprócz tych, które były spowodowane umyślnym naruszeniem.
7.2. Agencja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek działania lub zaniedbania, błędy, pominięcia, ostrzeżenia, oświadczenia, gwarancje, naruszenia lub niedbalstwo Usługodawców/Przewoźników jako bezpośrednich kontrahentów Nabywcy; lub jakiekolwiek cielesne szkody, śmierć, szkody mienia lub innej straty czy dodatkowych kosztów powstałych wskutek zachowań Usługodawcy/Przewoźnika. Agencja nie ponosi za nie żadnej odpowiedzialności i nie będzie dokonywać żadnych płatności lub rekompensaty za straty i dodatkowe koszty, poniesione w przypadku jakiegokolwiek opóźnienia, odwołania, zmiany trasy, utraty lub uszkodzenia bagażu czy rzeczy osobistych, strajków, okoliczności sił wyższych, zmian kosztów usług i taryf, usunięcie taryf ze sprzedaży, anulowanie opłaconych lub nieopłaconych Usług czy Dodatkowych Usług Agencji, lub z innych niezależnych od bezpośredniej kontroli i wpływów Agencji przyczyn.
7.3. Agencja nie gwarantuje ciągłego, bezbłędnego, dokładnego, aktualnego i zabezpieczonego funkcjonowania Serwisu. Agencja nie gwarantuje, nie zabezpiecza i nie ponosi żadnej odpowiedzialności dotyczącej ciągłego i bezbłędnego połączenia z Internetem, nie gwarantuje i nie zapewnia jakości różnych kanałów komunikacji publicznej sieci/usług telefonicznych, systemów komputerowych, serwerów lub dostawców usług internetowych, sprzętu komputerowego lub telefonu, oprogramowania, poczty elektronicznej lub innych awarii usług komunikacyjnych, dzięki której użytkownik uzyskuje dostęp do serwisu, zakładki „Moje konto”, zamówienia usług lub kontaktu z Działem obsługi, i jeśli w wyniku złego połączenia wystąpił błąd pod czas wyboru usług, wydawanie biletów/dokumentów elektronicznych i/lub pod czas opłaty za Zamówienie, lub dostarczania innych informacji.
7.4. Agencja nie składa żadnych oświadczeń oraz zrzeka się wszelkich gwarancji, że Serwis, jego części, serwery lub wiadomości e-mail nie zawierają wirusów, wad czy innych elementów szkodliwych i nie nadaje gwarancji dotyczących użycia oprogramowania (w tym gwarancje co do jego jakości, poprawnej pracy), które jest dostępne w tym Serwisie. Zobowiązują się Państwo samodzielnie dołożyć wszelkich niezbędnych środków podczas korzystania z Serwisu czy innych stron internetowych, na które powołują linki, żeby zabezpieczyć swoje urządzenie czy oprogramowanie od możliwych elementów destrukcyjnych, takich jak wirusy.
7.5. Niniejszy Serwis internetowy może zawierać linki do stron, które nie są własnością i nie są obsługiwane przez Agencję. Takie linki są zamieszczone tylko dla Państwa wygody i wiedzy . Użytkownik akceptuje, że Agencja nie kontroluje takich stron internetowych i zasobów zewnętrznych, oraz nie ponosi odpowiedzialność za ich działalność, treść, reklamę, produkty lub inną nadawaną przez nie informacje oraz skutki ich użycia. Umieszczenie takich linków nie oznacza, że Agencja aprobuje zamieszczone na takich stronach internetowych materiały, lub jest związana z ich właścicielami.
7.6. W żadnym wypadku Agencja nie ponosi odpowiedzialność, nie zwraca żadnych kosztów i nie dokonuje rekompensaty w przypadku:
- nieznajomości lub nieprzestrzegania przez Użytkownika warunków niniejszego Regulaminu, i niezapoznania się z Regulaminem Świadczenia Usług/Zasadami Taryfy wybranych Usługodawców/Przewoźników oraz szczegółami nadania Usług lub Dodatkowych Usług Agencji;
- w przypadku zaniedbania przez Użytkownika wymagań dotyczących bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych, w wyniku czego strona trzecia uzyskała nieautoryzowany dostęp do konta i informacji prywatnej oraz innych danych Użytkownika co spowodowało straty.
- za niedostarczenie przez serwis komunikacyjny wiadomości SMS/e-mail i/lub nieodczytania wiadomości elektronicznych lub SMS-owych wysłanych przez Agencję/Usługodawcę/Przewoźnika/System Płatniczy i związanych z korzystaniem z Serwisu i Rezerwacji Usług lub Dodatkowych Usług Agencji;
- w przypadku braku możliwości wypełnienia podjętych zobowiązań ze względu na niewiarygodność, niewydolność i nieterminowość przekazywania informacji i dokumentów podanych przez Użytkownika lub naruszenia przez Użytkownika niniejszego Regulaminu;
- jeśli Klienci/Pasażerowie z jakichkolwiek powodów nie posiadają należnie wypełnionych dokumentów, wymaganych do otrzymania usług i określonych w niniejszym Regulaminie lub w zgodnym Regulaminie Świadczenia Usług/Zasadach Taryfy.
- za działania osób trzecich, w szczególności działalnością: organów celnych i władz emigracyjnych, a także ograniczenia prawa Pasażera do opuszczenia kraju wyjazdu lub innego punktu odjazdu, lub wjazd do kraju przybycia przez właściwe władze kraju, konsulatów, ambasad czy centrów wizowych państw obcych w szczególności za opóźnienie, odmowę lub zmianę terminów wydawania wiz, lub wydanie wiz na warunkach innych niż przewidziano dla celów korzystania z Usług.
7.7. Zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu Agencja:
- nie jest dostawcą czy współdostawcą Usług z Usługodawcami/Przewoźnikami i nie powinna być zaangażowana w bezpośrednie relacje między Nabywcą/Pasażerem i Przewoźnikiem/Usługodawcą czy sporów między Nabywcą/Pasażerem i Przewoźnikiem/Usługodawcą;
- nie świadczy usług prawnych lub innych usług konsultacyjnych w tym dotyczących stosowania obcego prawa, wymogów zestawu dokumentów (w szczególności: wiz) niezbędnych dla wjazdu na terytorium innego państwa, wyjazdu z terytorium innego państwa, tranzytu przez inne państwo itd.; wymogów, związanych z kontrolą graniczną, celną, sanitarną, weterynaryjną, kwarantanną, zgodnie z obowiązującym prawem innego państwa;
- nie reprezentuje Państwa interesów i interesów Pasażerów przed Przewoźnikami/Usługodawcami, a także innymi osobami, które uczestniczą w Świadczeniu usług.
Operatorzy / Przewoźnicy ponoszą odpowiedzialność wobec Klientów / Pasażerów w odniesieniu do Usług zgodnie z bezpośrednią umowa zawartą z Zamawiającym / Pasażerem i zgodnie z zasadami międzynarodowymi i obowiązującymi przepisami krajowego oraz uzgodnionymi zasadami świadczenia usług / zasadami taryfowymi i ich polityką wewnętrzną.
7.8. W przypadku gdy Agencja nie może zapewnić Państwu dostępu do korzystania z Serwisu, jego usług i serwerów w wyniku wystąpienia sił wyższych (określonych w Regulaminie), Agencja nie narusza zobowiązań wobec Państwa wynikających z niniejszego Regulaminu.
7.9. W żadnym wypadku Agencja, jej filie lub grupa firm, przedstawiciele, urzędnicy, agenci lub pracownicy nie ponoszą odpowiedzialności przed Użytkownikiem, lub osobami trzecimi za żadne pośrednie, przypadkowe, pochodne lub karne straty, lub szkodę, utratę zysków (utrata oczekiwanej korzyści), utrata wartości firmy, szkody wyrządzone prestiżu lub reputacji, lub szkody niemajątkowej oraz dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku braku możliwości korzystania, lub w związku z korzystaniem z Serwisu, pod warunkiem, że Agencja nie działała umyślnie lub przez rażące niedbalstwo.
7.10. Agencja ponosi odpowiedzialność za umyślne lub rażące niedbalstwo, bezpośrednie rzeczywiste straty, poniesione w wyniku niewykonania zobowiązań, które wystąpiły z winy Agencji, a także za szkody niemajątkowe czy uszczerbek na zdrowiu.
7.11. Odpowiedzialność Usługodawców/Przewoźników za śmierć, doznane obrażenia i inne, a także odpowiedzialność za utratę bagażu może zostać ograniczona przez wewnętrzne prawo, umowy międzynarodowe lub przez uzgodnione reguły i ograniczenia Przewoźników/Usługodawców.
SIŁA WYŻSZA
8.1. Agencja nie ponosi odpowiedzialności za pełne lub częściowe niewykonanie swoich zobowiązań wynikających z niniejszego Regulaminu, jeśli nastąpiło ono w wyniku wystąpienia siły wyższej.
8.2. Jako okoliczności siły wyższej należy rozumieć okoliczności, które wyłączają lub obiektywnie utrudniają realizacje usług wynikających z niniejszego Regulaminu, mają nadzwyczajny, nieodwracalny, i nieprzewidziany charakter, oraz których Strony nie mogły przewidzieć lub zapobiec poprzez podejmowanie racjonalnych środków. Należą do nich w szczególności: okoliczności spowodowane przez wyjątkowe warunki pogodowe i klęski żywiołowe, zakłócenia w sieci telekomunikacyjnej, awarii lub wyłączenia, przerwy w pracy i dostępu do Internetu i innych sieci komunikacyjnych, przerwy w funkcjonowaniu Serwisu, oprogramowania, serwery, ataki hakerskie, okoliczności, związane z aktualizacją oprogramowania, nieplanowane działania techniczne i profilaktyczne w Serwisie internetowym, działań lub zalecenia od wszystkich organów państwowych, znaczące niekorzystne zmiany jakichkolwiek obowiązujących przepisów prawa, ograniczenia walutowe, katastrofy lokalne lub krajowe, nieprzewidywalne działania lub zaniechania osób trzecich, które nie są stroną Regulaminu i/lub które występują niezależnie od woli i chęci Stron Regulaminu, groźba wojny, konfliktu zbrojnego lub poważne groźby konfliktu, w szczególności ataków wroga, blokad, wojskowego embargo, działań obcego wroga, ogólnej wojskowej mobilizacji, działań wojskowych, ogłoszoną i niewypowiedzianą wojnę, działania wroga publicznego, zakłócenia, aktów terroryzmu, sabotażu, piractwa, zamieszek, inwazji, blokady, rewolucji, buntu, powstania, wprowadzenie godziny policyjnej, konfiskata, przymusowe przejęcie, przejęcia przedsiębiorstw, rekwizycja, demonstracji publicznej, strajków, wypadku, bezprawne działania osób trzecich, epidemii, pożarów, eksplozji, trwałych przerwy w operacjach transportowych, embargo, zakazu (ograniczenia) eksportu / importu, warunki regulowane przez odpowiednie rezolucje, akty państwowe i samorządowe, jak również okoliczności związane z likwidacją skutków, spowodowanych przez wyjątkowe warunki pogodowe i nieprzewidywalne sytuacji lub przez inne okoliczności, znajdujące się poza racjonalną kontrolą stron.
8.3. W przypadku wystąpienia siły wyższej Agencja, jeśli jest to możliwe, powiadamia użytkowników w ciągu 5 (pięciu) dni kalendarzowych o charakterze wspomnianych okoliczności i prawdopodobnym czasie ich istnienia, poprzez umieszczenie ostrzeżenia na stronie internetowej lub wysyłając wiadomości elektroniczne (lub w inny odpowiedni sposób według wyboru Agencji).
8.4. Uzgodniony termin do spełnienia obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu zostaje zawieszony i przedłużony na okres równy okresowi, podczas którego będą występować okoliczności sił wyższych. Jeżeli okoliczności siły wyższej będą występować dłużej niż 14 (czternaście) dni kalendarzowych, strony mogą rozwiązać kwestię niewykonania zobowiązań poprzez porozumienie, a w przypadku braku porozumienia, mogą zainicjować rozwiązanie umowy.
9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH (POLITYKA POUFNOŚCI)
Agencja, czyli TICKETS.PL Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-189), ul. Złota 61 jest administratorem danych osobowych. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu świadczenia usług przez Serwis, jak również za państwa zgodą w celach marketingowych i informacyjnych (w tym dostarczanie informacji o nowych ofertach promocyjnych, nowych produktach i usługach, a także działaniach podejmowanych we współpracy z innymi podmiotami gospodarczymi), jak również do archiwizacji. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Macie prawo dostępu do nich, a także możecie nanosić zmiany i je uzupełniać. Dane osobowe, które zostały otrzymane od Państwa przez Agencję, mogą zostać udzielone Przewoźnikom/Usługodawcom, których usługi zostały nabyte, wyłącznie w celu wykonania umowy. Zasady i warunki ochrony danych osobowych są integralną częścią niniejszego Regulaminu i są przedstawione pod poniższym
linkiem.
10. POLITYKA WALKI Z OSZUSTWEM
Polityka walki z oszustwem jest integralną częścią niniejszego Regulaminu i jest przedstawiona pod poniższym
linkiem.
11. STANDARDY BEZPIECZEŃSTWA PŁATNOŚCI I ZWALCZANIA NADUŻYĆ FINANSOWYCH
Polityka dotrzymania standardów bezpieczeństwa płatności i zwalczania nadużyć finansowych jest integralną częścią niniejszego Regulaminu i jest dostępna pod poniższym
linkiem.
12. OCHRONA PRAW WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
12.1. Prawa autorskie: © 2017 TICKETS.PL. Wszelkie prawa zastrzeżone. TICKETS.PL jest zarejestrowanym znakiem towarowym, chronionym przez prawo autorskie. Agencja, jej partnerzy i dostawcy są właścicielami lub licencjobiorcami praw własności intelektualnej (wszystkie informacje i materiały), opublikowane w Serwisie internetowym. Logotypy, nazwy firm i inne znaki wymienione na stronie internetowej mogą być chronione przez znak towarowy lub prawa autorskie. Wszystkie informacje i treści publikowane w Serwisie są chronione zgodnie z lokalnym lub międzynarodowym prawem o ochronie własności intelektualnej.
12.2. Użytkownik nie może używać, kopiować, modyfikować, adaptować, tłumaczyć, kompilować, dekompilować, tworzyć produktów pochodnych, próbować ujawnić kodu źródłowego, kopiować, analizować danych, tworzyć linków do strony internetowej, lub w inny sposób wykorzystywać treści zawarte w Serwisie częściowo lub w całości, w tym użycia jakichkolwiek przedmiotów prawa własności intelektualnej, które są dostępne za pośrednictwem tego Serwisu, bez uprzedniej pisemnej zgody Agencji.
12.3. Bilet elektroniczny / potwierdzenie podróży, bilet lub inny voucher/dokument elektroniczny, potwierdzający Rezerwacje i niniejszy Regulamin może być wykorzystany wyłącznie do korzystania z Usługi/Dodatkowej Usługi Agencji i drukowana lub kopiowania wyłącznie w tym celu.
12.4. Użytkownik wyraża zgodę nadać Agencji nieograniczone, nieodpłatne, niezbywalne, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych prawo do korzystania z zamieszczonych informacji zwrotnych w Serwisie według własnego uznania (w tym do celów reklamowych i marketingowych), modyfikowania, tworzenia produktów pochodnych, tłumaczenia, publikacji w dowolnych mediach, częściowo lub w całości usuwać, przekazywać osobom trzecim lub wykorzystywać w jakikolwiek inny sposób według własnego uznania. Ponosicie odpowiedzialność za to, żeby treści, które publikujecie w Serwisie, nie naruszały żadnych praw osób trzecich (zwłaszcza własności intelektualnej, prawa ochrony danych osobowych). Zobowiązani są państwo do zwolnienia Agencji z odpowiedzialności za jakiekolwiek roszczenia i koszty w przypadku zgłoszenia roszczeń przeciw Agencji przez jakiekolwiek osoby trzecie dotyczących treści publikowanych przez Państwa w Serwisie. Jeśli nie zgadzacie się z tymi warunkami, prosimy nie publikować informacje w tym Serwisie lub nie wysyłać informację do Agencji, i nie korzystać z Serwisu.
12.5. Oprogramowanie, które jest dostępne za pośrednictwem tego Serwisu, w tym aplikacjie mobilne, należące do Agencji, jej partnerów i dostawców są chronione prawem autorskim. Korzystanie z oprogramowania jest regulowane umową licencyjną pomiędzy Użytkownikiem a Agencją. Instalując aplikacje mobilne, akceptujecie warunki umowy licencyjnej. O ile nie zaznaczono inaczej, otrzymujecie na określony termin od Agencji ograniczoną, osobistą, niewyłączną, nieprzekazywalną licencję na korzystanie z oprogramowania do przeglądania informacji lub innych sposobów korzystania z Serwisu wyłącznie w celu uzyskania informacji na temat usług i ich rezerwacji zgodnie z niniejszym Regulaminem. Gwarancja oprogramowania dostępna wyłącznie w ramach umowy licencyjnej.
12.6. W przypadku gdy dowiedzieliście się o naruszeniu praw autorskich Agencji, prosimy o wysłanie wiadomości na pocztę elektroniczną Działu Obsługi Klienta, jak również listownie na adres pocztowy biura, który powinien zawierać: opis materiałów, w stosunku do których prawdopodobnie zostały naruszone prawa autorskie; dowody potwierdzające Państwa prawa autorskie w odniesieniu do tych materiałów oraz informacje kontaktowe i podpis. Agencja rekomenduje, żeby przed wysłaniem wiadomości lub zgłoszeniu roszczeń dotyczących ochrony naruszonego prawa autorskiego skonsultować się z ekspertem. Jeśli wiadomości dotyczące ochrony naruszonych praw autorskich są nieuzasadnione, będą państwo obciążeni wszystkimi poniesionymi przez Agencję lub innych właścicieli tych praw, strat dotyczących rozpatrzenia zgłoszenia i ustalenia faktu naruszenia praw autorskich.
13. PROGRAM LOJALNOŚCIOWY. Mają Państwo prawo do korzystania z propozycji oferowanych zgodnie z programem lojalnościowym, jeśli taki program lojalnościowy jest dostępny na stronie.
Zasady i warunki programu lojalnościowego stanowią integralną część niniejszej Umowy.
14. OBOWIĄZUJĄCE PRAWO I ROZSTRZYGANIE SPORÓW
14.1. Wszelkie spory prawne wynikające z niniejszego Regulaminu, są regulowane prawem właściwym dla Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku, gdy Nabywca jest konsumentem, ten wybór prawa nie pozbawia go ochrony wynikającej z obowiązujących przepisów prawa kraju zamieszkania konsumenta.
14.2. Wszelkie reklamacje dotyczące Usług Serwisu, z wyjątkiem skarg dotyczących anulowania rezerwacji lub zwrotu biletów/voucherów itd., które odnoszą się bezpośrednio do wybranych Usługodawców/Przewoźników zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie Świadczenia Usług/Zasad taryfy, mogą być przesyłane przez pocztę elektroniczną na następujący adres mailowy:
[email protected] lub listem poleconym na adres Agencji: TICKETS.PL Sp. z o.o., ul Złota 61, 00-819, Warszawa, Polska.
14.3. Agencja zobowiązuje się udzielić odpowiedzi na reklamację otrzymaną od Nabywcy w ciągu 30 dni od daty jej otrzymania, w wersji papierowej i przesłanej listem poleconym lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres lub e-mail podany w reklamacji. W przypadku braku odpowiedzi na reklamację w terminie wskazanym powyżej, uznaje się iż reklamacje przyjęto.
14.4. Wszelkie spory bezpośrednio lub pośrednio związane z niniejszym Regulaminem, w tym w kwestii stosowania niniejszego Regulaminu będą regulowane wyłącznie przez sądy Rzeczypospolitej Polskiej właściwe dla siedziby TICKETS.PL Sp. z o.o., natomiast w przypadku, gdy kupujący jest konsumentem, spór zostanie rozwiązany przez sąd właściwy zgodnie z przepisami o ogólnych kompetencjach wskazanych w Kodeksie postępowania cywilnego.
15. ZAKOŃCZENIE WSPÓŁPRACY Z AGENCJĄ
15.1. Możesz zakończyć współpracę z Agencją w dowolnym momencie, usuwając swoje konto poprzez ustawienia konta osobistego „Mój bilet” na Stronie internetowej. Po usunięciu wszelkie dane, w tym lista Zamówień, zgromadzone bonusy, mile oraz dane osobowe Kupującego/Pasażerów/Klientów, zostaną usunięte bez możliwości odzyskania.
15.2. Agencja zastrzega sobie prawo, według własnego uznania, odmówić dostępu do Serwisu i świadczenia Usług lub zawiesić świadczenie Usług dostępnych za pośrednictwem Serwisu w dowolnym momencie, bez uprzedzenia i z jakiegokolwiek powodu, w szczególności; w przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu; W przypadku podejrzenia, że Serwis jest używany w jakikolwiek niezgodny z prawem, nieuczciwy sposób, który może zaszkodzić Agencji, Usługodawcom lub osobom trzecim; jeśli jest to wymagane przez zmieniony Regulamin, warunki biznesowe, niekorzystne zmiany w przepisach prawa, ograniczenia ustawowe lub zmianę we współpracy z jakimkolwiek partnerem Agencji.
15.3. W wyniku rozwiązania stosunków z Agencją: (i) przestaną być ważnymi wszystkie licencje i prawa do korzystania z obiektów, własności intelektualnej Agencji; (Ii) powinni Państwo niezwłocznie opuścić Serwis internetowy oraz zrezygnować z otrzymywania Usług/Dodatkowych Usług Agencji, dostępnych przez ten Serwis.
16. POSTANOWIENIA OGÓLNE
16.1. Jeśli jakiekolwiek postanowienia niniejszego Regulaminu okażą się nieważne, bezwartościowe lub niewykonalne, nie będzie to powodować nieważności ani unieważnienia Regulaminu jako całości.
16.2. Użytkownik nie ma prawa częściowo lub w całości przenosić swoich praw wynikających z niniejszego Regulaminu na rzecz osób trzecich bez uprzedniej pisemnej zgody Agencji. Agencja może, według własnego uznania, bez żadnych zastrzeżeń i w dowolnym czasie, całkowicie lub częściowo odstępować, przekazywać lub przenosić wszelkie prawa i obowiązki wynikające z niniejszego Regulaminu jakimkolwiek stronom trzecim.
17. DANE KONTAKTOWE
TICKETS.PL Sp. z o.o.,
z siedzibą w Warszawie: ul. Złota 61, 00-819 Warszawa, Polska
zarejestrowaną w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000517705, NIP: 5272717513, REGON: 147350016
informacja o posiadanych licencjach i certyfikatach, dostępna pod następnym linkiem:
https://tickets.pl/avia/content/accreditation.html,
Tel: +48 (222) 092 543 w języku angielskim: 24/7, w języku polskim: poniedziałek-piątek, od 9.00 do 18.00. (Według taryf operatorów)
E-mail:
[email protected]
Informacje zwrotne: [email protected]
Redakcja niniejszej Polityki nabiera mocy prawnej z 22.06.2018
© 2017 TICKETS.PL. Wszelkie prawa zastrzeżone.