Airlines rating
110 place
Air China
3.79
Air China
Correlation of provided service and ticket price
Would you fly this airline once more?
Punctuality of flights and their match with the schedule
Would you recommend this airline to your friends?
Plane condition, its novelty
How fast and comfortable was the check-in?
Airport staff competence
Staff assisstance in resolving conflicts
In time boarding
Comfortable transfer to the plane
Quality of flight
Landing, comfortable transfer to the terminal
Seats comfort, distance between the seats
Comfortable temperature in the cabin
Food onboard
The presence of sockets, the Internet access
Cleanness of interior
Cleanness of toilets
The presence of pillows, blankets
Variety of onboard entertainment
Appearance
Affability and courtesy in communication
Knowledge of foreign languages
Assisstance to passengers onboard
Possibility to check in online
Assisstance to passengers with children
Onboard entertainment for children
Assistance to disabled passengers
Variety of dishes on board
Variety of drinks on board
Assistance to passengers in case of flight delay / cancellation
Ease of baggage registration
Convenience of fees for excess baggage
Taking care of baggage
In case of lost baggage - help to search for it
Baggage delivery capacity
Basic information

Basic information
Country: | China |
Year of founding: | 1988 |
IATA code: | CA |
ICAO code: | CCA |
Digital code: | 999 |
Airline contacts
Official website: | www.airchina.com |
Address: | Capital International Airport, Beijing, 100621, China |
Phone number: | +86 (10) 592 815 88, 844 925 49 |
Fax: | +86 (10) 844 925 50 |
E-mail: |
Aircraft fleet: Boeing 737-800, Airbus A330, Boeing 767, Airbus A340, Boeing 777, Boeing 747, Airbus A320, Airbus A319, Boeing 757
FEEDBACKS ABOUT THE AIRLINE (7)
Lukasz Tylkowski
11 January, 2018
Air China jest bardzo dobry dla mnie, ponieważ dobra pożywienia na obu stronie (Polska do Bangkok i powrotem). Kobieta z steward bardzo opiekowała mi jak najlepsza, miałem wymiotowałem i podała mi kilka razy herbata, prawie godzina już zdrowy. Nawet prowadziła mi, gdzie następne na samolotu i też powrotem. Dziękuję bardzo za wszystko!!! czy wiecie, że kim jestem? jestem niepełnosprawny, zwłaszcza niesłysząca.
Beata Mirska
10 December, 2017
Lot w grudniu 2017 , Warszawa-Tokio ,w klasie biznes.
Plusy : dobre połączenie na lotnisko Haneda, punktualność , w sumie niezłe posiłki.
Minusy: tu niestety jest więcej punktów- niezbyt czyste fotele, stara flota z przestarzałą rozrywką pokładową, stiuardessy niby miłe i pomocne ale widać że wychowane w systemie komunistycznym . Przesiadka w Pekinie, to kolejna ciekawostka nie z tej epoki, przy połączeniu tranzytowym mieliśmy dodatkowe dwie kontrole paszportowe i kontrole bagażu co trwało 1 h , to nawet nie byłoby takie dziwne gdyby kontrole te nie były wykonywane przez pojedyńcze osoby co powodowało wrażenie przeniesienia się w czasie do mięsnego 30 lat temu. Dodatkowo lotnisko bardzo zimne, pierwszy raz podczas podruży w buisness lunge musieliśmy siedzieć w puchowych kurtkach, to że nie było właściwie nic do jedzenia tylko jakieś zimne przekąski i napoje to już tylko szczegół .
Jolanta Kaczmarek
13 May, 2017
Loty pod każdym względem bez zarzutu. Nie ma do czego się przyczepić.