Airlines rating
21 place
Finnair
4.38
Finnair
Correlation of provided service and ticket price
Would you fly this airline once more?
Punctuality of flights and their match with the schedule
Would you recommend this airline to your friends?
Plane condition, its novelty
How fast and comfortable was the check-in?
Airport staff competence
Staff assisstance in resolving conflicts
In time boarding
Comfortable transfer to the plane
Quality of flight
Landing, comfortable transfer to the terminal
Seats comfort, distance between the seats
Comfortable temperature in the cabin
Food onboard
The presence of sockets, the Internet access
Cleanness of interior
Cleanness of toilets
The presence of pillows, blankets
Variety of onboard entertainment
Appearance
Affability and courtesy in communication
Knowledge of foreign languages
Assisstance to passengers onboard
Possibility to check in online
Assisstance to passengers with children
Onboard entertainment for children
Assistance to disabled passengers
Variety of dishes on board
Variety of drinks on board
Assistance to passengers in case of flight delay / cancellation
Ease of baggage registration
Convenience of fees for excess baggage
Taking care of baggage
In case of lost baggage - help to search for it
Baggage delivery capacity
Basic information
Basic information
Country: | Finland |
Year of founding: | 1923 |
IATA code: | AY |
ICAO code: | FIN |
Digital code: | 105 |
Airline contacts
Official website: | www.finnair.com |
Address: | SL/08, 01053 FINNAIR, FINLAND |
Phone number: | +35 (86) 00 140 140 |
Fax: | +35 (89) 818 77 07 |
E-mail: | [email protected] |
Aircraft fleet: Airbus A330-300, Airbus A320, Airbus A321, Airbus A319, Airbus A350-900, Airbus A321-231, Embraer 190
FEEDBACKS ABOUT THE AIRLINE (2)
Malgorzata Stopikowska
09 March, 2017
Cena w stosunku do usługi bardzo dobra.
Problem z przedlugimi miedzyladowaniami - najgorzej z Heathrow - nie ma gdzie się podział, wyrzucili mnie z części wewnętrznej, bo zamykana na noc, w Helsinkach pozwalają klientom zostać w części wewnętrznej mimo że zamykają na noc, jest gdzie się położyć, cicho i wygodnie, automat z kawą i innymi napojami, wc dostępne całą noc, obsługa porządkowa bezproblemowa. Ogólnie ok. Szkoda, że brak posiłku na krótszych lotach. Dla mnie ważny jest dostęp do herbaty, a z tym było tak sobie-
Andrzej Korniluk
07 August, 2016
Finnair odwołał mój lot na ok. 3 godziny przed odlotem (miałem właśnie wyruszać na lotnisko). Jako jedyne rozwiązanie zaproponowano lot następnego dnia. Przez to nie mogłem skorzystać z noclegu w hotelu zarezerwowanym na 5 dni. Odmówiono mi zwrotu kosztów noclegu za jedną noc, kiedy nie mogłem skorzystać z rodziną z rezerwacji przez odwołany lot.
A powodem odwołania lotu był brak gotowej załogi Finnair !?!
To nie wulkan, ekstremalne warunki atmosferyczne, atak terrorystyczny czy też inny istotny powód całkowicie niezależny od Finnair.
Według mnie przyczyną jest nieudolnością i zła organizacja pracy Finnair, a nie żadną siłą wyższą !!!
Zaproponowano mi voucher w wysokości 150 USD na lot linią Finnair ?!?
To chyba żarty ???
Nigdy więcej Finnair.